زیرنویس – گروه بین الملل: جنگ غزه و نسل کشی آشکار مردم فلسطین در حالی وارد پنجاه و چهارمین روز خود شده است که حمله های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه همچنان ادامه دارد و مبارزان مقاومت در فلسطین و جبهه های دیگر نیز همچنان به مقابله با نیروهای اشغالگر ادامه می دهد. […]

زیرنویس – گروه بین الملل: جنگ غزه و نسل کشی آشکار مردم فلسطین در حالی وارد پنجاه و چهارمین روز خود شده است که حمله های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه همچنان ادامه دارد و مبارزان مقاومت در فلسطین و جبهه های دیگر نیز همچنان به مقابله با نیروهای اشغالگر ادامه می دهد. طبق آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از آغاز جنگ تا به این لحظه ۳۰۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۷۲۲۹۸ نفر دیگر زخمی شدند.

آنروا: ۹۰۰۰ زن در غزه در حمله های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد آنروا آماری از شمار بانوان فلسطینی که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون و در جریان حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند ارایه داد.

بر این اساس آژانس آنروا اعلام کرد که دست‌کم ۹۰۰۰ بانوی فلسطینی ساکن نوار غزه بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت رسیده‌اند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی تاکید کرد که به صورت میانگین روزانه ۶۳ بانوی فلسطینی ساکن نوار غزه قربانی حمله‌های رژیم صهیونیستی به این باریکه می‌شوند و به شهادت می‌رسند.

این موسسه وابسته به سازمان ملل متحد تاکید کرد: در روز جهانی زن، بانوان غزه همچنان متحمل پیامدهای جنگ وحشیانه در این باریکه می‌شوند.

پیش از این نیز «ریم السالم» گزارشگر سازمان ملل درباره خشونت علیه زنان طی اظهاراتی نسبت به وضعیت وخیم زنان فلسطینی ساکن نوار غزه هشدار داد.

گزارشگر سازمان ملل درباره خشونت علیه زنان تاکید کرد: وضعیت زنان فلسطینی یک آزمون است؛ آزمونی که جامعه بین‌الملل در آن ناکام بوده است.

همچنین السالم درباره وضعیت کنونی زنان فلسطینی ساکن نوار غزه گفت: زنان نوار غزه در سایه کمبود کمک‌ها در شرایطی غیر انسانی زندگی می‌کنند.

آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه طی گزارشی جدیدترین آمار شهیدان و زخمی‌های حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه را منتشر کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۰ هزار و ۸۷۸ نفر رسیده است.

همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۷۲ هزار و ۴۰۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

این نهاد بهداشتی درمانی فلسطینی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۸ جنایت دیگر را علیه خانوارهای فلسطینی ساکن نوار غزه مرتکب شده که در نتیجه آن ۷۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

راهپیمایی گسترده مردم صعده یمن در حمایت از غزه

هزاران یمنی در شهر صعده در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین به خیابان آمدند و از عملیات نیروهای یمنی علیه ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس حمایت کردند.

تداوم بمباران غزه از سوی اشغالگران / شماری زیادی به شهادت رسیدند

در جدیدترین حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شرق شهر رفح در جنوب غزه را بمباران کردند. در بمباران منزل خانواده ابوسلیمه در رفح دستکم ۵ نفر به شهادت رسیدند.

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه الحکر در دیرالبلح در مرکز غزه نیز ۹ نفر به شهادت رسیدند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سلسله حمله‌هایی به شهرهای رفح و خان یونس در جنوب غزه انجام دادند.

منطقه الزیتون در شهر غزه نیز از سوی صهیونیست‌ها هدف قرار گرفت. تانک‌های رژیم صهیونیستی صدها فلسطینی را در فلکه النابلسی در غرب غزه محاصره و به سوی آنها تیراندازی کردند. این افراد منتظر دریافت کمک‌های غذایی بودند. منطقه شیخ زائد در شمال غزه نیز بمباران شد.

۹ هزار زن فلسطینی شهید شدند / ۶۰ هزار زن باردار دچار سوء تغذیه هستند

بنابر گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که جامعه بین‌الملل هیچ اهمیتی به حقوق زنان فلسطینی نمی‌دهد و در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه آنان سکوت کرده است.

دکتر اشرف القدره دراین‌باره گفت: دشمن اشغالگر ۹ هزار زن را در جنگ علیه غزه به شهادت رسانده که هزاران نفر از آنان مادر، زنان باردار و جزو کادر درمانی و پزشکی بودند. ۶۰ هزار زن باردار در نوار غزه از سوء تغذیه، کم آبی و نبود مراقبت‌های مناسب پزشکی رنج می‌برند.

او همچنین اشاره کرد که ماهیانه حدود ۵۰۰۰ زن باردار در شرایطی بسیار سخت و غیرامن در نوار غزه وضع حمل می‌کنند.

دکتر اشرف القدره خواستار اقدام فوری سازمان ملل برای جنگ علیه غزه و نسل‌کشی زنان فلسطینی و خانواده‌های آنان شد. القدره همچنین از موسسات و سازمان‌های فعال در زمینه زنان نیز خواست به حمایت از زنان فلسطینی برخاسته و همه توان خود را برای توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی علیه آنان به کار گیرند.

رییس‌جمهور آمریکا قتل و کشتار ۳۰ هزار فلسطینی را تأیید کرد

جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا که از حامیان اصلی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه است اذعان کرد که جنگ در غزه تلفات جانی بسیار بیشتری را نسبت به تمامی جنگ‌های قبلی در پی داشته است. بایدن اذعان کرد که بیش از ۳۰ هزار فلسطینی در این جنگ کشته شدند که اغلب آن‌ها غیرنظامی از جمله زن و کودک بی‌گناه هستند.

وی گفت آتش‌بس ۶ هفته‌ای در نوار غزه می‌تواند به آزادی اسرا و کاهش بحران انسانی غیرقابل تحمل در غزه منجر شود. بایدن همچنین گفت که خانه‌ها و محله‌های بسیاری تخریب شدند و خانواده‌های زیادی بدون آب و غذا و دارو هستند و این بسیار وحشتناک است.

جو بایدن گفت به سبب جنگ کودکان بسیاری یتیم شدند و نزدیک به دو میلیون نفر زیر بمباران و حملات هستند و آواره شده‌اند.

بایدن با این حال مدعی شد که رژیم صهیونیستی باید اجازه ورود کمک‌های بیشتری را به غزه بدهد و تضمین کند که فعالان در زمینه‌های بشردوستانه در تیررس نیروهای این رژیم قرار نگیرند.

او با اشاره به اینکه کمک‌های بشردوستانه نباید امری ثانویه یا یک برگه معامله باشد، تصریح کرد که به سران رژیم صهیونیستی گفته محافظت از غیرنظامیان و نجات آنان باید در اولویت باشد.

اعتراض حامیان فلسطین همزمان با سخنرانی سالانه بایدن در کنگره

معترضان طرفدار فلسطین قبل از سخنرانی سالانه بایدن در کنگره آمریکا، جاده‌های نزدیک ساختمان کنگره را مسدود کردند.

گفته شده که معترضان حامی غزه، جاده منتهی به ساختمان کنگره را بستند و خواستار آتش بس دائمی شوند.

به گفته رسانه‌های آمریکایی، کاروان خودروی بایدن برای رسیدن از کاخ سفید به ساختمان کنگره، ناچار شده است که مسیری طولانی‌تر از حد معمول را طی کند، چون معترضان اجازه تردد به خودرو بایدن ندادند.

تظاهرات کنندگان در مقابل کاخ سفید و در نزدیکی کنگره با سر دادن شعارهایی از بایدن خواستار توقف جنگ با غزه شدند و شعار دادند: «ما را نکشید.»

معترضان در مقابل کاخ سفید و نزدیک کنگره همچنین بنر بزرگی را برافراشتند که روی آن نوشته شده بود «میراث بایدن نسل کشی است.»

این اعتراضات همزمان با سخنرانی سالانه بایدن در کنگره درباره اوضاع داخلی و خارجی آمریکا صورت گرفت.

در حال تکمیل…

منبع: مـهر