به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی صمت استان خوزستان، عباس علی‌آبادی روز جمعه در حاشیه بازدید از ۲ شرکت فولاد آتیه و بهسازان در اهواز بیان کرد: تولید در خوزستان به  نقطه امید رسیده که همان توسعه پایدار است. وی توجه به معیارهای کمی و کیفی از سوی واحدهای تولیدی را بسیار مهم […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی صمت استان خوزستان، عباس علی‌آبادی روز جمعه در حاشیه بازدید از ۲ شرکت فولاد آتیه و بهسازان در اهواز بیان کرد: تولید در خوزستان به  نقطه امید رسیده که همان توسعه پایدار است.

وی توجه به معیارهای کمی و کیفی از سوی واحدهای تولیدی را بسیار مهم دانست و گفت: شرکت‌های تولیدی تنها نباید به فکر تامین کالای مورد نیاز کشور باشند و باید امکان تامین محصولات مورد نیاز بازار مناطقه را نیز داشته باشند.

تامین ارز واحدهای نمونه برای امر صادرات

وزیر صمت در ادامه با اشاره به حمایت از واحدهای تولیدی در امر صادرات ادامه داد: برای تسهیل در امر صادرات واحدهای تولیدی که معیارهای مد نظر وزارت صمت را رعایت کنند، مشوق‌هایی همچون تامین ارز در نظر گرفته شده است.

علی آبادی با اشاره به اولویت‌های مد نظر این وزارتخانه اظهار کرد: دانش بنیان بودن یکی از اولویت های وزارت صمت برای ارائه بسته های تشویقی است.

وی گفت: “توسعه صنعتی پایدار دانش محور” شعار وزارت صمت است و از تمامی واحدهای تولیدی انتظار می‌رود این شاخص‌ها را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید مسیر برای امر صادرات تولیدکنندگان هموار شود، اظهار کرد: به عنوان مثال اگر شرکت دانش بنیان صادرات کالا انجام داد باید بتواند از ارز خود برای ورود کالاهای موردنیاز استفاده کند و ما در وزارت صمت تمام تلاش خود را در  تسهیل امور صنعتگران خواهیم داشت.

مصرف بالای انرژی برق در بخش صنعتی و غیرصنعتی کشور

وزیر صمت با اشاره به اینکه مصرف انرژی در بخش صنعتی و غیر صنعتی کشور بسیار بالا است، ادامه داد: سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه برق کشور انجام شده اما متاسفانه مصرف بالا و ناترازی مصرف انرژی مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه باید مصرف انرژی در بخش صنعتی کاهش یابد ادامه داد: واحدهای تولیدی باید به سمت کاهش مصرف انرژی و تولید هر چه بیشتر کالای با کیفیت حرکت کنند.

وی ادامه داد:  باید سازوکاری فراهم شود که اگر واحد تولیدی در کاهش مصرف برق کمک کند؛ برق صرفه جویی شده به آن تعلق گیرد.

وزیر صمت با بیان اینکه نگاه کشور بیشتر به سمت تامین و مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر است اضافه کرد: اقتصاد انرژی در ایران خاص است و انگیزه‌ای برای صرفه‌جویی مصرف انرژی وجود ندارد و باید انگیزه‌های دیگری برای مصرف انرژی ایجاد کرد.

منبع خبر: رکنـا