امشب (جمعه – ۱۸ اسفند ۱۴۰۲) در ادامه رقابت‌های جهانی بوکس، انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، میثم قشلاقی موفق شد در دومین مبارزه خود از این رقابت‌ها نیز برابر حریف خود پیروز شده و راهی مرحله سوم این مسابقات شود. بوکسور وزن ۸۰ کیلوگرم ایران که در گام نخست موفق به شکست نماینده هند شده بود، […]

- «تایسون آسیا» بوکسور مکزیکی را شکست داد/ درخشش ستاره ایرانی در انتخابی المپیک

امشب (جمعه – ۱۸ اسفند ۱۴۰۲) در ادامه رقابت‌های جهانی بوکس، انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، میثم قشلاقی موفق شد در دومین مبارزه خود از این رقابت‌ها نیز برابر حریف خود پیروز شده و راهی مرحله سوم این مسابقات شود.

بوکسور وزن ۸۰ کیلوگرم ایران که در گام نخست موفق به شکست نماینده هند شده بود، در مرحله دوم مقابل «هکتور آگوئرو» از مکزیک به روی رینگ رفت که موفق شد به برتری‌ دست یابد.

قشلاقی که لقب تایسون آسیا را به دوش می‌کشد، در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها، با برنده مبارزه نمایندگان بلغارستان و هلند دیدار می‌کند.

طبق جدول مبارزات، از حدود ساعت ۳۰ دقیقه بامداد شنبه نیز در وزن ۵۷ کیلوگرم، دانیال شه‌بخش دیگر بوکسور ایران به روی رینگ می‌رود. شه‌بخش ابتدا بوکسور مطرح ونزوئلا را شکست داد و اکنون در دور دوم با «شکور اوزوف‌» از ترکمنستان مبارزه می‌کند. 

این رقابت‌ها از روز یکشنبه با حضور ۶۳۲ بوکسور از ۱۱۲ کشور در شهر بوستو آرسیتسیو (لُمباردی‌) ایتالیا آغاز ‌شده و تا بیست و یکم همین‌ ماه ادامه دارد. این مسابقات، حکم انتخابی المپیک پاریس را دارد و چهار نفر برتر هر وزن، مسافر المپیک می‌شوند. 

تیم ملی ایران نیز با ۶ بوکسور راهی ایتالیا شده است. هدایت تیم ملی ایران را «فونتانا»ی کوبایی به عنوان سرمربی بر عهده دارد.

ترکیب تیم اعزامی ایران به شرح زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم: دانیال شه‌بخش

وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: علی حبیبی‌نژاد

وزن ۷۱ کیلوگرم: مسلم مقصودی

وزن ۸۰ کیلوگرم: میثم قشلاقی

وزن ۹۲ کیلوگرم: پوریا امیری

وزن ۹۲+ کیلوگرم: ایمان رمضان‌پور

انتهای پیام

منبع: خبـر ورزشی