به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۷:۳۰ و با قضاوت سیدرضا مهدوی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با برتری ۴ بر ۲ پرسپولیس به پایان رسید. ترکیب پرسپولیس:علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، حسین کنعانی، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۷:۳۰ و با قضاوت سیدرضا مهدوی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با برتری ۴ بر ۲ پرسپولیس به پایان رسید.

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، حسین کنعانی، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی (۹۰- سینا اسدبیگی)، سروش رفیعی (۷۸- محمد خدابنده لو)، استون اورونوف، مهدی ترابی (۸۴- سعید صادقی)، امید عالیشاه (۷۸-و حید امیری)، عیسی آل کثیر (۹۰- ابوالفضل بابایی)

ترکیب فولاد:
کریستوفر کنت، موسی کولیبالی، محمد علی نژاد، شاهین توکلی، لوکاس کاندیدو، مجتبی نجاریان، ابراهیم حصار (۵۶- علی شجاعی)، حمید بوحمدان، ساسان انصاری، وحید حیدریه (۸۶- احسان پهلوان)، لوسیانو پری را (۸۶- عادل آرغند)

در دقیقه ۳ و پس از برخورد مسعود ریگی با لوکاس کاندیدو، هافبک سرخ‌ها از ناحیه سر مصدوم شد و لحظاتی بازی متوقف شد.

پس از آن بازیکنان پرسپولیس از سمت راست و با دانیال اسماعیلی فر به سمت دروازه فولاد نزدیک شدند و این بازیکن توپ را به محوطه جریمه ارسال کرد و ضربه سر آل کثیر به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

اشتباهات دروازه‌بانان در لیگ به بیرانوند رسید

در دقیقه ۱۰ بازیکنان فولاد به سمت دروازه پرسپولیس نزدیک شدند و از سمت چپ موسی کولیبالی به شکل زمینی توپ را به محوطه جریمه پرسپولیس ارسال کرد که پس از برخورد به بیرانوند توپ راهی دروازه شد تا حساب کار یک بر صفر شود. در این هفته از مسابقات لیگ برتر دروازه بانان نقش پررنگی در به ثمر رسیدن گل‌ها داشتند.

صحنه مشکوک در محوطه جریمه فولاد

پس از گلزنی فولاد، بازیکنان پرسپولیس حملات بیشتری را به سمت دروازه فولاد تدارک دیدند و در دقیقه ۳۰، حرکت عالی و دریبل ترابی در محوطه با شوت خوبش همراه شد که کنت توپ را راهی کرنر کرد. در شروع مجدد بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند اما داور چنین اعتقادی نداشت.

حرکت زیبای ترابی و ارونوف و گل تساوی برای پرسپولیس

در دقیقه ۳۵ مهدی ترابی صاحب توپ شد و آن را در بیرون محوطه جریمه به استون ارونوف رساند و این بازیکن دوباره به ترابی پاس داد و هافبک باهوش پرسپولی، ارونوف را بار دیگر در محوطه جریمه صاحب توپ کرد و این بازیکن با شوت خود توانست گل تساوی را برای تیم خود به ثمر برساند تا حساب کار یک بر یک شود.

اشتباه دوم بیرانوند و گل به خودی عبدالکریم حسن

در دقیقه ۴۱ ضربه آزاد برای فولاد شکل گرفت و بازیکن این تیم توپ را به محوطه جریمه ارسال کرد و روی خروج اشتباه بیرانوند، فرشاد فرجی به توپ ضربه زد و در آستانه ورود توپ به دروازه توپ با برخورد به سر عبدالکریم حسن گل دوم را برای فولاد به ارمغان آورد.

پرسپولیس اشتباهات «بیرانوند» را جبران کرد/ پیروزی پرگل سرخپوشان

کنعانی زادگان دربی را از دست داد

محمدحسین کنعانی زادگان در دقیقه ۴۴ و پس از ارتکاب خطا از سوی داور، کارت زرد دریافت کارت تا در این فصل ۴ کارته شود و دیدار هفته بیستم برابر استقلال تهران را از دست داد.

با شروع نیمه دوم، عبدالکریم حسن مدافع قطری این تیم توانست گلزنی کند اما کمک داور آن را آفساید اعلام کرد تا با اعتراض بازیکنان و اعضای کادرفنی این تیم همراه باشد.

موتور گلزنی آل کثیر روشن شد

در دقیقه ۵۴ و روی نفوذ خوب دانیال اسماعیلی فر به محوطه جریمه فولاد، با پاسی در عرض عیسی آل کثیر را صاحب توپ کرد و این بازیکن با کنترل توپ و چرخش زیبا توانست گل دوم و تساوی را برای تیم خود به ثمر برساند.

کنعانی شادی را برای پرسپولیس به ارمغان آورد

در دقیقه ۶۵ کرنر برای پرسپولیس شکل گرفت و با ارسال توپ به محوطه جریمه فولاد، محمدحسین کنعانی زادگان با سر به توپ ضربه زد و مجتبی نجاریان با دست خود مانع از ورود توپ به دروازه شد و پس از آن داور پنالتی اعلام کرد. خود کنعانی زادگان در دقیقه ۶۸ پشت توپ قرار گرفت و توانست گل سوم پرسپولیس را در این بازی به ثمر برساند.

ترابی با ضربه‌ای فنی زننده چهارمین گل برای پرسپولیس

پس از ۱۰ نفره شدن فولاد، بازیکنان این تیم بیشتر فاز دفاعی به خود گرفتند و همین موضوع باعث شد تا بازیکنان پرسپولیس بیشتر به سمت دروازه فولاد حمله کنند. در دقیقه ۷۴ روی پاس دانیال اسماعیلی فر، مهدی ترابی صاحب توپ شد و از سمت راست با ضربه‌ای فنی و زیبا توپ را به گوشه دروازه فولاد چسباند تا حساب کار ۴ بر ۲ به سود پرسپولیس شود.

پس از گل چهارم پرسپولیس، سرخ‌ها باز فرصت گلزنی داشتند که در یکی از این موقعیت‌ها، عیسی آل کثیر در مصافی تک به تک به کریستوفر کنت نتوانست گل پنجم را برای پرسپولیس به ثمر برساند.

با این پیروزی پرسپولیس ۳۹ امتیازی شد و در جایگاه دوم باقی ماند و تیم فولاد هم با ۱۹ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار گرفت.

منبع: مـهر