به گزارش زیرنویس به نقل از رویترز، نهاد امدادرسانی سازمان ملل در امور فلسطینیان موسوم به آن روا در گزارشی تفصیلی اعلام کرده است که برخی از کارمندان این آژانس که به تازگی از سوی صهیونیست‌ها دستگیر شدند، تحت فشار قرار گرفتند تا به دروغ اعلام کنند که کارمندان آن روا در حمله ۷ اکتبر […]

به گزارش زیرنویس به نقل از رویترز، نهاد امدادرسانی سازمان ملل در امور فلسطینیان موسوم به آن روا در گزارشی تفصیلی اعلام کرده است که برخی از کارمندان این آژانس که به تازگی از سوی صهیونیست‌ها دستگیر شدند، تحت فشار قرار گرفتند تا به دروغ اعلام کنند که کارمندان آن روا در حمله ۷ اکتبر شرکت داشتند.

رویترز در گزارش آن روا افزود که اسراییل برخی از کارمندان این آژانس را مجبور کرده تا به دروغ اعتراف کنند که با حماس ارتباط دارند.

آن روا همچنین می‌افزاید که ما قصد داریم گزارش خود را به آژانس‌هایی در داخل و خارج از سازمان ملل که در زمینه مستندسازی نقض حقوق بشر تخصص دارند، ارائه دهیم.

به گفته آن روا، تجاوزات و شکنجه اسراییلی‌ها علیه کارمندان فلسطینی شامل ضرب و شتم شدید بوده است.

این نهاد امداد وابسته به سازمان ملل علاوه بر این خواستار یک سری تحقیقات برای بررسی همه موارد نقض حقوق بشر توسط اسراییل پس از پایان جنگ شده است.

شب گذشته نیز سازمان ملل به رژیم صهیونیستی در مورد عواقب عملیات در رفح هشدار داد.

«آجیت سونگای» نماینده دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در غزه گفت که عملیات احتمالی ارتش اسراییل علیه رفح در جنوب نوار غزه می‌تواند منجر به عواقب و جنایات فجیع شود و مصداق جنایت علیه بشریت باشد.

از طرف دیگر شامگاه گذشته وزیر امور خارجه مصر خطاب به همتای آمریکایی خود نسبت به خطرات هرگونه عملیات نظامی در رفح هشدار داد.

«سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر به آنتونی بلینکن گفته است که حمله به رفح می‌تواند وضعیت در غزه را از آنچه هست، بدتر کند.

پیشتر نیز وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان سو تغذیه و کم آبی به ۲۳ شهید رسید.

وزارت بهداشت غزه گفته است افزایش آمار تلفات بر ااثر کم آبی و سوءتغذیه پس از مرگ ۳ کودک در مجتمع پزشکی الشفاء، بر اثر سوءتغذیه صورت گرفته است.

این در حالی است که صهیونیست‌ها به گرفتار شدن نیروهای اسراییلی در خان یونس اذعان کردند و شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که نظامیان اسراییلی خسته هستند و سه تیپ گعفاتی، کماندو و هفتم از جنگ سخت و فرسایشی در این منطقه خسته شدند.

این شبکه افزود که این سه تیپ ارتش با وجود نبرد شدید در خان یونس، نتوانسته‌اند هیچ پیشروی داشته باشند.

گزارش‌های دیگر نیز حاکی از آن است که ارتش صهیونیستی ناچار به استفاه از تانک‌های قدیمی در غزه شده است. رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در هفته‌ها و ماه‌های اخیر در پی ضربات سختی که از مقاومت در نوار غزه دریافت کرده، ناچار به استفاده از تانک‌های قدیمی شده است.

این رسانه‌ها تاکید کردند که ارتش به سبب عملیات نظامی پیچیده در مرزهای شمالی و جنوبی، با کمبود مهمات مواجه است.

روزنامه عبری زبان معاریو نیز بیان کرد که با ورود به ماه ششم جنگ، ظاهراً ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب و حتی شمال سردرگم شده است.

این روزنامه اشاره کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر در شبکه تونل‌های بی ‌انتهای حماس در خان یونس، متحمل شکستی آرام و تدریجی شده است.

از سوی دیگر شبکه سی ان ان به نقل از برنی سندرز سناتور دمکرات آمریکایی تاکید کرد که تلاش‌های بایدن در غزه کافی نیست و این جنگ یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های انسانی تاریخ است.

سندرز اظهار داشت که دولت آمریکا در آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، شریک است و تقدیم ۱۰ میلیارد دلار به دولت نتانیاهو اشتباه است.

منبع: مـهر