پیکان وسط گرداب مشکلات از سپاهان سبقت گرفت
پیکان وسط گرداب مشکلات از سپاهان سبقت گرفت

پیکان این هفته ثابت کرد که سختی‌ها چقدر می‌تواند به موفقیت انسان‌ها کمک کند.

 

پیکان این هفته یک پای سخت‌ترین بازی بود. دیدار برابر سپاهان که بعد از ۵ شکست متوالی و حذف از آسیا و از دست دادن صدرنشینی لیگ برتر، در جام حذفی با سه گل شمس آذر را برد تا دوباره برای همه خط و نشان بکشد.

پیکان سال قبل تیمی بود که سپاهان را برد و نقش مهمی در ناکامی این تیم و عدم قهرمانی در پایان فصل داشت. وقتی پیشینه آن مسابقه را کنار شرایط فعلی سپاهان بگذارید، متوجه کار سخت خودروسازان در اصفهان می‌شوید. حالا مقایسه بودجه دو باشگاه و اسم و رسم ستاره‌های دو تیم به کنار!

اما اگر فکر می‌کنید تمام مشکلات رضا عنایتی در پیکان همین بود اشتباه کرده‌اید! عنایتی که جانشین رسول خطیبی در پیکان شده بود، در ۸ مسابقه قبلی رنگ برد به خود ندید و با شش مساوی و دو باخت هنوز نتوانسته بود طلسم بردن را بشکند.

کم نبودند کسانی که از این مسابقه و شکست احتمالی به عنوان گودبای پارتی عنایتی با نیمکت پیکان یاد می‌کردند، یعنی او فقط یک راه داشت و آن هم بردن سپاهان در خانه‌اش بود ولی باز این تمام مشکلات نبود. پیکان قبل از عزیمت به اصفهان نسبت به برنامه‌ریزی سازمان لیگ انتقادات زیادی داشت. در آستانه حرکت ساعت بازی این تیم ۲ ساعت عقب آمد که باعث شد برنامه‌ریزی‌های پیکان به هم بریزد. باشگاهی که با عنایت به ساعت بازی اقدام به رزرو هتل و بلیت هواپیما برای برگشت کرده بود، حالا در این فاصله دو ساعته در اصفهان سرگردان می‌شد.

اما با ورود به هواپیما مشکل دیگری گریبان پیکان را گرفت. آنها به خاطر نقص فنی ساعتی در هواپیما حبس شدند. کیست که نداند خیلی از فوتبالی‌ها فوبیای پرواز و هواپیما دارند، حالا درون ترس خود حبس هم می‌شوید، آن هم در آستانه این بازی بزرگ!

ولی پیکان در زمین مسابقه کاری کرد کارستان، این تیم در دقیقه ۴ عقب افتاد اما کامبک زد و پیش بود که گل مساوی را خورد. سپاهان ۱۰ نفره شد، فرصت‌های عجیب و غریب بسیاری را از دست داد تا پیکان راه گلزنی و موفقیت را به این تیم پرستاره آموزش بدهد، آن هم توسط بازیکن سابق خود سپاهان!

اولین برد رضا عنایتی در نهمین حضور روی نیمکت پیکان مقابل تیم سابق خودش به عنوان بازیکن به دراماتیک‌ترین شکل رقم خورد.

منبع: خبـر ورزشی