داربی چهارشنبه برگزار می‌شود/ حال فوتبال زنان خوب است
داربی چهارشنبه برگزار می‌شود/ حال فوتبال زنان خوب است

رییس فدراسیون فوتبال از برگزاری داربی در روز چهارشنبه خبر داد.

 

 

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، مراسم روز جهانی فوتبال زنان با حضور مهدی تاج، مسئولان فدراسیون فوتبال، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

مهدی تاج در این مراسم بیان کرد: روز بین‌المللی فوتبال زنان آسیا را خدمت بانوان، آقایان، مدیران محترم فدراسیون فوتبال، مربیان تیم‌های بانوان، بازیکنان تیم‌های ملی رده‌های سنی و همه مسئولان فدراسیون فوتبال تبریک می‌گویم. در یک کلمه حال فوتبال زنان در کشورمان خوب است. اگر بگویم خوبِ خوب است نه، اما اگر بگویم خوب‌تر از قدیم است، درست گقته‌ام و بهتر شده است.

او ادامه داد: ما در بازی‌های کافا در زیر ۱۴، ۱۷ و ۲۰ سال قهرمان شدیم. کافا هم یکی از مناطق بسیار با اهمیت کنفدراسیون آسیاست و تیم‌های بسیار خوبی در آن حضور دارند. تیم بزرگسالان ما با روسیه و بلاروس به صورت متصل مسابقات تدارکاتی انجام می‌دهد و تیم‌های قابل قبولی داریم. فدراسیون فوتبال حمایت، تشویق و تکریم بانوان را به صورت جدی در دستور کار خود دارد. حمایت‌هایی از حضور زنان در بقیه بخش‌های فدراسیون از جمله داوران داریم.

او با بیان اینکه امروز در استانداری جلسه شورای تامین برگزار شده و داربی قطعا چهارشنبه برگزار می‌شود، به حضور مهسا قربانی در تیم وار اشاره کرد و گفت: در داربی خانم قربانی را داریم که خوشحالم این داربی را در اتاق VAR است. خانم ذکایی و آقای بنیادی‌فر هم هستند، یعنی داوری داربی را تمام ایرانی انجام می‌دهند. داور وسط، داور VAR همه ایرانی هستند.

تاج در مورد فوتسال زنان هم گفت: در فوتسال قهرمان بلامنازع آسیا در بخش زنان هستیم. در بخش مدیریتی و برنامه‌ریزی فدراسیون تقریبا پنج نفر از روسای دپاتمارن‌های فدراسیون از بانوان هستند. کافی نیست، اما سهم خوبی از مدیریت میانی و عالی فدراسیون فوتبال در اختیار بانوان است.

مریم منظمی، سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون فوتبال هم در این مراسم گفت: در سالی که گذشت خاطرات خوب و بدی اتفاق افتاد. دو اتفاق تلخی که در سال ۱۴۰۲ برایمان اتفاق افتاد، از دست دادن ملیکا محمدی و خانم مرجان موحدی داور فوتسال‌مان بود که بار دیگر به خانواه آن‌ها تسلیت می‌گویم.

او ادامه داد: اتفاقات خوبی در حوزه فوتبال و فوتسال ما رقم خورد. تیم‌های پایه ما در مسابقات کافا درخشیدند. تیم فوتسال که برندمان است در مسابقات کافا با افتخار تمام و با برتری خیره‌کننده‌ای قهرمان شد و عنوان بهترین تیم را با خود یدک کشید.

مهدی تاج همچنین درباره وضعیت فوتبال بانوان در ایران توضیح داد: امروز روز فوتبال زنان در آسیاست و ما به همین مناسبت تیم‌های ملی خود را به همراه خانوادهایشان به کمپ تیم‌های ملی فوتبال ایران دعوت کرده بودیم. بنده در صحبت‌های خودم هم گفتم که حال فوتبال بانوان خوب است و می‌شود بهتر شود. الان شرایط ما در این بخش نسبت به سال‌های قبل بهتر است چرا که امسال تیم‌های زیر ۱۴، ۱۷ و ۲۰ سال ایران قهرمان کافا شدند. زمانی ما اصلا تیم نداشتیم، اما الان قهرمان کافا هستیم.

او ادامه داد: فوتسال ما قهرمان آسیاست که اتفاق خوبی است و تیم بزرگسالان هم در مسابقات جام جهانی تا استرالیا رفت. شرایط خوبی در فوتبال بانوان داریم، اما می‌شد بهتر شود. در فوتبال و فوتسال بانوان یک بخش توسعه و یک بخش هم مدیران بانوان وجود دارد که الان مدیریت ۵ تا از دپارتمان‌های فدراسیون فوتبال با بانوان است. همین داربی پیش رو هم بانوان ذکایی و قربانی دو داوری هستند که در اتاق VAR خواهند بود.

تاج در پایان صحبت‌های خود گفت: ما حضور بانوان را هم در همه بازی‌های لیگ به صورت مداوم با حفظ شئونات اسلامی که برای ما مهم است، شاهد هستیم. هم استاندارد بین‌المللی را حفظ می‌کنیم و هم ارزش‌های اسلامی را مد نظر قرار می‌دهیم که خوشبختانه مراحلی که طی می‌شود مناسب است. به طور کلی می‌توانم بگویم که توسعه فوتبال و فوتسال بانوان شرایط خوبی دارد هرچند که جای کار داریم و باید بهتر شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسـنا