در فوتبال پست دروازه‌بانی مهم‌ترین پست است. دروازه‌بان نیمی از یک تیم است در همه جای دنیا بخش بزرگی از بودجه سالانه را صرف خرید گلر مطمئن می‌کنند. در مورد اهمیت این پست و وجود یک بازیکن با تجربه آنجا به اندازه کافی نوشته‌ایم و همه فوتبالی‌ها خبر دارند اما اتفاقاتی که در هفته نوزدهم […]

- هفته عجیب گلرها؛ کاپیتان‌های ملی‌پوش سنگربان جوان را تنها نگذاشتند/ گل‌هایی که بازار شایعات را داغ کرد!

در فوتبال پست دروازه‌بانی مهم‌ترین پست است. دروازه‌بان نیمی از یک تیم است در همه جای دنیا بخش بزرگی از بودجه سالانه را صرف خرید گلر مطمئن می‌کنند. در مورد اهمیت این پست و وجود یک بازیکن با تجربه آنجا به اندازه کافی نوشته‌ایم و همه فوتبالی‌ها خبر دارند اما اتفاقاتی که در هفته نوزدهم برای چند دروازه‌بان افتاد، حتی اگر برای یک پست دیگر هم رخ داده بود، باز این کیفیت را داشت تا محل بروز شایعات بسیار شود!

فوتبال در همه جای دنیا سرشار از حاشیه است و تقریباً بیشتر این حواشی از عملکرد بازیکنان در متن یعنی در درون مستطیل سبز نشأت می‌گیرد. پس وقتی در پست مهم دروازه‌بانی بازیکنان رفتار عجیبی داشته باشند، اصلاً جای تعجب ندارد که شایعات بسیار زیاد پیرامون این اتفاق شکل بگیرد.

این هفته به شکلی کاملاً عجیب و بحث برانگیز چند دروازه‌بان گل‌هایی خوردند که لااقل تا ۱۰ سال بازار شایعات داغ را در فوتبال ایران بیمه کرد. منتظر باشید تا یک دهه بعد همیشه در مورد این گل‌ها چیزهای عجیب و غریب بشنوید! استارت داستان روز پنجشنبه در آبادان خورد، جایی که سنگربان جوان سابق استقلال درون دروازه نساجی در واپسین ثانیه‌ها به جای دریافت توپ تصمیم به استوپ سینه گرفت و برد با ارزش تیمش را به مساوی تبدیل کرد. علیرضا رضایی بسیار خوش شانس بود که روز جمعه سه دروازه‌بان با تجربه با بازوبند کاپیتانی تیم‌هایشان گل‌هایی  خوردند که کمی حواس حاشیه سازان از او پرت شود!

رضا ناصری با بازوبند کاپیتانی پیکان در نقش جهان گلی خورد که از بازیکنی با تجربه او بعید بود اما در همین مسابقه کاپیتان ملی پوش سپاهان سوژه اصلی شد. پیام نیازمند همیشه سمبل یک بازیکن مطمئن درون دروازه سپاهان و تیم ملی بود و به یاد نداریم او بین دو نیمه به خاطر ضعف فنی تعویض شده باشد! اما هنوز کسی فرصت پرداختن به حوادث اصفهان را پیدا نکرده بود که علیرضا بیرانوند در تهران شاهکار بقیه را تکمیل کرد! گلر اول فوتبال ایران در سال‌های اخیر دو گل بسیار بد خورد که اولی تا ابد در ذهن فوتبال دوستان می‌ماند! البته که این اتفاقات جزئی از فوتبال است اما همزمانی آن در یک هفته و به فاصله ۲۴ ساعت برای بازیکنان شاغل در یک پست زمین، آن هم در شهرهای مختلف و برای تیم‌های مختلف، سوژه  بسیار خوبی برای داستان پردازان و شایعه‌سازان است.

قطعاً آنها کار خود را می‌کنند اما این وظیفه کادر فنی و به ویژه مربیان دروازه‌بانی این تیم‌هاست که ریشه یابی کنند دلیل این تزلزل عجیب و غریب در دروازه‌بان تیمشان چه بوده است.

منبع: خبـر ورزشی