پرسپولیس در نیم فصل اول از ناحیه ضعف در سمت چپ لطمات زیادی خورد. علی نعمتی در بخش دفاعی اشتباهاتی مرتکب شد که به خصوص در دربی بیش از حد به چشم آمد. او پس از آن هم بازی‌های زیادی را با نمره پایین سپری کرد، هم اشتباه می‌کرد، هم پنالتی می‌داد و هم اخراج […]

- نمره قبولی برای مرد سال آسیا حتی با گل‌به‌خودی!/ عبدالکریم حسن چپ پرسپولیس را راه انداخت

پرسپولیس در نیم فصل اول از ناحیه ضعف در سمت چپ لطمات زیادی خورد. علی نعمتی در بخش دفاعی اشتباهاتی مرتکب شد که به خصوص در دربی بیش از حد به چشم آمد. او پس از آن هم بازی‌های زیادی را با نمره پایین سپری کرد، هم اشتباه می‌کرد، هم پنالتی می‌داد و هم اخراج می‌شد.

پرسپولیس در سمت چپ با حضور علی نعمتی و سعید صادقی به صورت غیر مستقیم تاثیر منفی روی سمت راست هم داشت. همه فشار توقعات به اسماعیلی فر و ترابی منتقل می‌شد و همه رقبا با بستن سمت راست پرسپولیس، خیالشان از این تیم راحت بود!

نتیجه این شد که خرید یک دفاع چپ در دستور کار پرسپولیس بالاتر از سایر نیازها قرار گرفت و عبدالکریم حسن مرد سال آسیا در سال ۲۰۱۸ به این تیم آمد. بازیکنی که سال‌ها از دوران اوج او گذشته و خیلی‌ها نگران شرایط جسمانی او بودند.

اما ببینید همین بازیکن با توجه به سطح فنی بالا چه تاثیری در نمایش‌های پرسپولیس در هفته‌های اخیر داشته است. از هفته هجدهم و بازی با ذوب آهن وارد ترکیب شد، در جام حذفی مقابل نفت و گاز گچساران بازی کرد و این هفته برابر فولاد جایگاه خود را مستحکم کرد.

مدافع قطری کمتر از ۲۰۰ دقیقه زمان لازم داشت تا خود را به تیم تحمیل کند. او در برابر فولاد نقش اساسی در حملات تیم داشت و اگرچه گل دوم حریف به نام او به ثبت رسید، اما تنها کسی بود که بیشترین تلاش را برای حمله به توپ انجام داد.

حسن می‌توانست مثل سایر مدافعان بایستد و شاهد باز شدن دروازه باشد اما ترجیح داد تلاش کند. او یک گل هم در این مسابقه زد که به اشتباه آفساید اعلام شد اما مهم‌تر از آن تاثیر مستقیم در کل ۹۰ دقیقه بازی بود که در بخش تهاجمی به همراه اورونوف دیگر خرید خارجی تیم باعث شد فولاد مجبور به بستن سمت چپ هم باشد که در نتیجه مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی فر در سمت راست آزاد شدند.

در بخش دفاعی هم در تمام دقایق بازی – حتی روی همان صحنه گل دوم – هم نمره قبولی گرفت.

بیشتر بخوانید: مزایای یک خرید خارجی خوب؛ ستاره جدید پرسپولیس هم‌تیمی‌اش را احیا می‌کند/ بمب نقل‌وانتقالات رقیب نداشت!

منبع: خبـر ورزشی