به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین […]

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

برهمین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ساعتی پیش با صدور هشدار زرد اعلام کرد که فعالیت سامانه بارشی از صبح فردا دوشنبه تا اواخر وقت به صورت بارش باران و برف، وزش باد شدید و کاهش دید مناطقی از استان را فرا می‌گیرد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان فعالیت این سامانه بارشی در مناطق شمالی و نیمه جنوبی استان اصفهان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، سمیرم، دهاقان، برخوار (دولت آباد)، شهرضا، فریدونشهر، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، ورزنه، اصفهان، خوانسار و چادگان پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، احتمال یخ زدن سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها طی فردا هشدار داده و توصیه کرده است که از تردد و سفرهای غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برف گیر خودداری کنند و در صورت تردد وسایل زمستانی در مناطق سردسیر همراه داشته باشند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر تاکید کرده است.

منبع: مـهر