بازگشت زهرا نعمتی به اردوی پاراتیروکمان
بازگشت زهرا نعمتی به اردوی پاراتیروکمان

دور جدید اردوی تیم ملی پاراتیروکمان در شرایطی برگزار می شود که زهرا نعمتی، ملی پوش غایب اردوهای اخیر نیز حضور خواهد داشت.

 

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، با برگزاری رقابت های بین المللی فزاع امارات، مسابقات انتخابی پارالمپیک در رشته پاراتیروکمان به پایان رسید و پرونده ایران از حضور در مجموع این رقابت ها با کسب ۷ سهمیه بسته شد.

در جریان رقابت های بین المللی فزاع، غلامرضا رحیمی در رشته ریکرو صاحب سهمیه پارالمپیک شد. پیش از آن هم سینا منشازاده، هادی نوری (کامپوند)، فرزانه عسگری، مریم یاورپور (کامپوند) و سمیه رحیمی (ریکرو) صاحب سهمیه شده بودند.

سهمیه های توزیعی در پاراتیروکمان در اختیار کشورها قرار می گیرد و در واقع این مسوولان داخلی هستند که بر اساس اردوهای تمرینی، پاراکماندار اعزامی به بازی های پارالمپیک را انتخاب می کنند.

برای این انتخاب مهم، اردوی آماده سازی تیم ملی پاراتیروکمان از همین اسفند آغاز می شود. البته قرار است زهرا نعمتی هم در این اردو حضور داشته باشد! ورزشکاری که سهمیه پارالمپیک ندارد و با توجه به اتمام میادین انتخابی، شانسی هم برای دستیابی به آن ندارد.

نعمتی با سه طلای پارالمپیک (لندن، ریو و توکیو) پرافتخارترین پاراکماندار ایران و جهان به حساب می آید با این حال او پس از قهرمانی در بازی های پاراآسیایی در هیچ یک از اردوهای تمرینی تیم ملی پاراتیروکمان شرکت نداشت و در کل در هیچ از رقابت های انتخابی برای کسب سهمیه پارالمپیک هم شرکت نکرد.

با این حال وی در آخرین تماس با میلاد وزیری سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان، برای بازگشت به اردوهای تمرینی این تیم اعلام آمادگی کرده و قرار است از اولین اردوی این تیم شرکت کند.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا