زیرنویس، گروه بین الملل: علاوه بر این که حمله‌های هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد جنایت اشغالگران صهیونیست در تیراندازی به سمت فلسطینی‌های بی گناه که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه هستند نیز تکرار می‌شود. حمله موشکی سنگین مقاومت اسلامی لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست رسانه های رژیم […]

زیرنویس، گروه بین الملل: علاوه بر این که حمله‌های هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد جنایت اشغالگران صهیونیست در تیراندازی به سمت فلسطینی‌های بی گناه که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه هستند نیز تکرار می‌شود.

حمله موشکی سنگین مقاومت اسلامی لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست

رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطردرمجدل شمس در جولان اشغالی خبر دادند.

منابع صهیونیست اعلام کردند که حمله موشکی از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی انجام شده است.

همزمان خبرنگار الجزیره از شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در مناطق مزارع اشغالی شبعا و جولان اشغالی خبر داد.

از سوی دیگر حزب الله لبنان اعلام کرد که پادگان معالیه گولان رژیم صهیونیستی را آماج حملات موشکی قرار داده است.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین از شلیک سه موشک به الرمثا در بلندی های اشغالی کفرشوبا خبر داد.

بمباران اردوگاه النصیرات غزه از سوی اشغالگران

جنگنده های رژیم صهیونیستی منازلی را در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه بمباران کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که بر اثر این حمله ها شماری شهید و برخی دیگر زخمی شدند.

اشغالگران در خان یونس در جنوب غزه نیز مرتکب کشتار جدیدی شدند.

بازداشتگاه‌های اسراییل روی گونتانامو را سفید کرده است

دیده‌بان اروپا- مدیترانه حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای از تجاوز به اسرا و بازداشتی‌های ساکن غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرد که این زندانیان در معرض کشتار و شکنجه وحشیانه قرار دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی هزاران نفر از جوانان نوار غزه را در جریان حمله وحشیانه زمینی به این منطقه بازداشت کرده و صدها نفر از آنها را همچنان در بازداشت‌گاه‌ها و زندان‌های خود نگه داشته است.

این مرکز حقوق بشری تاکید کرد که زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی به مراکزی خونبارتر از زندان گوانتانامای آمریکا تبدیل شده و انواع مختلفی از شکنجه‌های وحشیانه و بدرفتاری و توهین و تحقیر زندانیان در آن اجرا می‌شود.

در همین راستا روزنامه عبری زبان هاآرتص اخیرا اعلام کرده که ۲۷ زندانی غزه در جریان بازجویی‌ها و بازداشت در مراکز نظامی اسراییل یا در نتیجه شکنجه و جلوگیری از مداوا جان خود را از دست داده‌اند.

این افراد در زندان‌های «سدی تیمان» در نزدیکی بئر السبع و «عناتوت» در نزدیکی شهر قدس اشغالی یا در مراکز دیگر به شهادت رسیده اند، ولی ارتش اسراییل هیچ اشاره‌ای به جزئیات بازداشت منجر به شهادت آنها نکرده است.

علاوه بر اسرای غزه از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۷۵۰۰ نفر در کرانه باختری به بازداشت نظامیان اشغالگر اسراییلی درآمدند.

بازداشتگاه‌های اسراییل روی گونتانامو را سفید کرده است

تهدید خاخام ارشد اسراییل به مهاجرت

در حالی که طرفداران جریان افراطی سفاردیم طی روزهای اخیر تظاهراتی را در مخالفت با تلاش‌ برخی گروه‌ها برای لغو معافیت سربازی دانش آموختگان مدارس دینی برگزار کردند، اسحاق یوسف خاخام ارشد یهودیان سفاردیم در سرزمین‌های اشغالی گفت در صورتی که این جریان مجبور به انجام خدمت نظامی شود، تمامی پیروان این گروه به خارج از سرزمین‌های اشغالی مهاجرت خواهند کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یوسف اعلام کرد: اگر ما مجبور به پیوستن به ارتش شویم ، همگی به خارج از اسراییل می‌رویم، بلیط تهیه می کنیم و از اینجا می رویم. همه لائیک‌ها باید این نکته را بفهمند.

درخواست یائیر لاپید رییس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی از گادی آیزنکت و بنی گانتس در مورد لغو معافیت سربازی پیروان مدارس تلمودی در سایه تشدید فشار بر نیروهای نظامی کنونی این رژیم که به علت جنگ غزه ایجاد شده، بحران تازه‌ای را در سرزمین‌های اشغالی رقم زده است.

این در حالی است که کابینه نتانیاهو تلاش دارد معافیت این گروه از خدمت سربازی را ادامه دهد، اما میزان خدمت سربازی برای عموم ساکنان سرزمین‌های اشغالی را از ۳۲ ماه به ۳۶ ماه افزایش دهد.

رژیم صهیونیستی به علت ورود به جنگ غزه و فرار تعداد قابل توجهی از نیروهای دائم و ذخیره ارتش، دچار بحران کمبود نیروهای نظامی شده است.

حضور صدها هزار نفری فلسطینیان در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان

 شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفت که هر فلسطینی که از حضور در مسجد الاقصی منع شود می‌تواند نماز خود را در همان جا که از ورودش جلوگیری شده، اقامه کند.

وی با اشاره به تحولات جنگ غزه ابراز داشت که اشغالگران اتفاقات غزه را از همان روز اول جنگ به مسجد الاقصی نیز منتقل کردند.

شیخ صبری پیش‌بینی کرد که در طول ماه مبارک رمضان صدها هزار نفر از فلسطینیان برای اقامه نماز به مسجد الاقصی بروند.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی در طول ماه مبارک رمضان بود، اما نتانیاهو از ترس تشدید التهاب در کرانه باختری این موضوع را نپذیرفته است. نشست پنج‌شنبه شب شورای امنیت رژیم صهیونیستی نیز شاهد مشاجره شدید میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از یک طرف و ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم و یعقوب شبتای، رئیس پلیس رژیم صهیونیستی بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گذشته اعلام کرد که ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی در هفته اول ماه مبارک رمضان با همان تعداد سال‌های گذشته امکان پذیر است.

در بیانیه‌ای که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرد، آمده است پس از جلسه تمام نیروهای امنیتی با حضور بنیامین نتانیاهو تصمیم گرفته شد که نمازگزاران در هفته اول ماه رمضان اجازه ورود به مسجد الاقصی را با همان تعداد سال‌های گذشته داشته باشند.

ایتمار بن گویراظهارات نتانیاهو در مورد مسجدالاقصی را «به خطر انداختن جان شهروندان اسرائیل و تصویری از پیروزی برای حماس» خواند.

حضور صدها هزار نفری فلسطینیان در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان

اوضاع اسفناک بیمارستان شهدای الاقصی در غزه

خلیل الدقران سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی از اعزام ۳۷ شهید و ۱۱۸ مجروح طی چند ساعت گذشته به این بیمارستان خبر داده و گفت که موشک‌باران مرکز غزه و منطقه المواصی در خان یونس از دیروز ادامه دارد و ما نمی‌تونیم به علت کمبود جا و تجهیزات پزشکی، این تعداد از مجروحان را پذیرش کنیم.

وی تصریح کرد که تمام بیمارستان‌های مجاور از کار افتاده‌اند و ما تنها می توانیم خدمات بسیار محدودی به مجروحان ارائه کنیم و اتاق‌های عمل کافی در اختیار نداریم.

وی از جامعه جهانی خواست تا دارو و ملزومات پزشکی و سوخت به غزه ارسال کنند و روند انتقال مجروحان بد حال به خارج از غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها را فراهم کنند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه دیشب با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار فلسطینیانی که در نوار غزه بر اثر سوءتغذیه، کم آبی و خشکی بدن به شهادت رسیده‌اند خبر داد.

بر اساس بیانیه صادرشده از سوی این نهاد پزشکی فلسطینی شمار شهیدان جنگِ تحمیل گرسنگی و قحطی به ساکنان نوار غزه به ۲۵ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: آمار اعلام‌شده در خصوص شهیدان سوءتغذیه، کم آبی و خشکی بدن تنها بیانگر آماری است که به دست بیمارستان‌ها رسیده است.

اوضاع اسفناک بیمارستان شهدای الاقصی در غزه

بمباران خانه‌های مسکونی و حمله‌های توپخانه ای علیه نوار غزه

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بخش‌های شرقی منطقه الفخاری را واقع در جنوب خان یونس هدف حمله‌های خود قرار داد.

رسانه‌های عربی ساعتی قبل خبر دادند که حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه شهر حمد واقع در خان یونس همچنان ادامه دارد.

در همین راستا گزارش شده است که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه منطقه‌های مسکونی را واقع در جنوب شهر خان یونس بمباران کردند.

رسانه‌های فلسطینی تاکید کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با ایجاد کمربندهای آتش در منطقه‌های مرکزی و جنوبی غزه به بمباران شدید بخش‌های غیرنظامی ادامه می‌دهند.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در گزارشی اعلام کرد که در جریان بمباران اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه توسط اشغالگران ۱۳ فلسطینی شهید شدند.

همچنین بمباران بخش‌های نزدیک به این بازار باعث ایجاد آتش سوزی در مرکز نوار غزه شده است.

صهیونیست‌ها از زمین و هوا غزه را می‌کوبند

علاوه بر این، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مرکز بیت لاهیا را واقع در شمال نوار غزه هدف قرار دادند. بمباران خانه‌های مسکونی در شمال نوار غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است.

صفوف انتظار فلسطینی‌ها در نوار غزه بازهم تیرباران شد

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در میان سکوت محافل بین المللی به جنایات خود علیه غیرنظامیان فلسطینی و ساکنان مظلوم نوار غزه ادامه می‌دهد.

در همین خصوص سخنگوی دفاع شهری در نوار غزه اعلام کرد که نظامیان صهیونیست بار دیگر به سمت فلسطینی‌ها که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه در این باریکه بودند تیراندازی کردند.

وی همچنین تصریح کرد که در جریان این تیراندازی وحشیانه نظامیان صهیونیست نزدیک میدان الکویت واقع در نوار غزه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیدند.

حمله نظامیان صهیونیست به شهرهای مختلف کرانه باختری

این در حالی است که همزمان با تداوم حمله‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه یورش‌های نظامیان صهیونیست علیه شهرهای مختلف کرانه باختری نیز ادامه دارد.

خبرنگار شبکه الجزیره تاکید کرد که نظامیان صهیونیست بامداد امروز به شهر رام الله واقع در کرانه باختری حمله کرده و یک ساختمان مسکونی را در محله المصایف تحت محاصره خود درآوردند.

نظامیان صهیونیست به منطقه‌های جبل العرمه واقع در جنوب نابلس و بیرزیت واقع در شمال غرب رام الله حمله کردند.

شهر بیت لحم نیز شاهد یورش بامداد این اشغالگران و بازداشت بی دلیل تعدادی از شهروندان فلسطینی بود.

صهیونیست‌ها از زمین و هوا غزه را می‌کوبند

عملیات نیروهای مقاومت در «نورشمس» علیه نظامیان صهیونیست

نیروهای مقاومت فلسطین مستقر در کرانه باختری بار دیگر در برابر تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی علیه این منطقه به پا خواسته و عناصر اشغالگر را هدف قرار دادند.

در همین خصوص گردان طولکرم وابسته به سرایا القدس اعلام کرد که نیروهای مقاومت عناصر متجاوز را در ورودی اردوگاه نورشمس با استفاده از بمب‌های قدرتمند هدف قرار دادند.

در جریان این عملیات نیروهای فلسطینی یک بولدوزر نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته و منهدم شد.

شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که درگیری‌هایی میان نیروهای مقاومت و اشغالگران در منطقه سیله الظهر واقع در جنوب جنین رخ داده است.

اذعان صهیونیست‌ها به گسترش اختلافات میان تل آویو و واشنگتن

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان از گسترش اختلافات و بحران میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در بحبوحه جنگ علیه نوار غزه خبر دادند.

شبکه المیادین به نقل از کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بحران میان نتانیاهو و دولت آمریکا در حال گسترش است.

این شبکه صهیونیستی اذعان کرد که این مساله ممکن است بر روی کمک‌های نظامی واشنگتن به تل آویو تأثیر منفی بگذارد.

در حال تکمیل

منبع: مـهر