به گزارش زیرنویس ازقزوین، سرهنگ ذاکری منش درهمایش ترافیک و خدمات سفر نوروز افزود: با این رزمایش نوروزی آماده خدمت رسانی به مردم هستیم و در تعطیلات نوروزی در جاده ها مستقر شده و به مردم خدمت خواهیم کرد. وی ادامه داد: سالانه ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در جاده‌های ایران دچار سانحه تصادف می‌شوند […]

به گزارش زیرنویس ازقزوین، سرهنگ ذاکری منش درهمایش ترافیک و خدمات سفر نوروز افزود: با این رزمایش نوروزی آماده خدمت رسانی به مردم هستیم و در تعطیلات نوروزی در جاده ها مستقر شده و به مردم خدمت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سالانه ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در جاده‌های ایران دچار سانحه تصادف می‌شوند که بخش قابل توجهی از آن به خاطر رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی است.

IMG_2604

رئیس پلیس راه استان قزوین تاکید کرد: حجم تردد خودروها در نوروز سال جاری با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان افزایش خواهد داشت که باید بتوانیم با همکاری و تعامل بین دستگاهی برنامه ریزی خوبی در ایام نوروز داشته باشیم.

وی عنوان کرد: این رزمایش به مدت ۲۰ روز در تمام محورهای آزادراهی استان اجرا خواهد شد و مانند سال گذشته از ظرفیت گروه‌های جهادی برای محورهای حادثه‌خیز استفاده می‌شود.


سرهنگ ذاکری منش بیان کرد: با همدلی و همکاری متقابلی که بین دستگاه‌های استان قزوین برقرار است، امیدواریم بتوانیم سال خوبی را برای مسافران نوروزی فراهم سازیم.

وی گفت: در سال قبل بیشترین حوادث معادل ۴۸ درصد در ساعات ۱۲ ظهر تا ۸ شب و ۳۸ درصد از ساعت ۱۲ شب تا ۴ صبح بود و ۴۹ درصد حوادث نیز در  آزادراه‌های استان رخ داد. 

وی بیان کرد: حدود ۴۰ درصد حوادث به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان رخ می دهد و در کنار آن بی توجهی به رعایت فاصله از خودروی جلویی و سبقت و سرعت غیر مجاز عامل اصلی سوانح جاده ای بود.

IMG_2619

نقش پلیس را در نظم و انضباط ترافیکی بسیار مهم است

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: نقش پلیس را در نظم و انضباط ترافیکی بسیار مهم است وپلیس همواره در ذهن مردم در راس دستگاه خدمات‌رسانی به جامعه قرار دارد و همواره با حضور پررنگ در رویدادهای مختلف سال نقش مهمی در کنترل ترافیک شهری برعهده داشته است.

سرهنگ عبدالمالکی در این مراسم گفت: از همه کسانی که در برقراری امنیت تلاش می کنند تشکر و قدردانی می کنیم و امیدواریم در طرح نوروزی هم بتوان خدمات مطلوبی به مسافران ارائه کرد.

وی ادامه داد: کنترل و مدیریت ترافیک، افزایش ضریب امنیتی مردم و تسریع در عبور و مرور وسایل نقلیه با هدف پیشگیری از تخلفات رانندگی از عمده برنامه‌های اصلی پلیس در ایام نوروز است.

وی گفت: هر زمانی که مردم تردد بیشتری درجاده دارند تلاش و فعالیت نیروهای امدادی بیشتر می شود و آغاز طرح نوروزی و خدمات سفر در نوروز از امروز آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ادامه دارد. 

جانشین فرمانده انتظامی،استان تصریح کرد: پلیس در طرح نوروزی نقش محوری دارد و در کنار همه نیروهای خدماتی تلاش می کند سفرهایی ایمن برای مردم رقم بخورد. 

وی افزود: خود را خدمتگزار مردم می دانیم و بی منت خدمت می کنیم و با هماهنگی انجام شده امیدواریم سفرهای نوروزی با کمترین حادثه ای سپری شود.

IMG_2599

IMG_2644

IMG_2590

IMG_2671

لیلابیگدلی/قزوین

گلناز بابایی/عکاس

منبع خبر: رکنـا