با صفر تا صد جاهای دیدنی کیش آشنا شوید
با صفر تا صد جاهای دیدنی کیش آشنا شوید

جزیره کیش با برخورداری از جاذبه‌های متنوع طبیعی، تاریخی و تفریحی، برای هر سلیقه‌ای، گزینه‌ای جذاب برای گذراندن اوقاتی خوش و خاطره‌انگیز ارائه می‌دهد. با توجه به تنوع بالای جاذبه های دیدنی کیش، توصیه می‌کنیم بلافاصله پس از خرید بلیط هواپیما کیش، دیدنی‌های این جزیره مرجانی زیبا را بشناسید تا از سفر خود نهایت لذت […]

جزیره کیش با برخورداری از جاذبه‌های متنوع طبیعی، تاریخی و تفریحی، برای هر سلیقه‌ای، گزینه‌ای جذاب برای گذراندن اوقاتی خوش و خاطره‌انگیز ارائه می‌دهد. با توجه به تنوع بالای جاذبه های دیدنی کیش، توصیه می‌کنیم بلافاصله پس از خرید بلیط هواپیما کیش، دیدنی‌های این جزیره مرجانی زیبا را بشناسید تا از سفر خود نهایت لذت و بهره را ببرید. در ادامه، تعدادی از بهترین جاهای دیدنی کیش را که بازدید از آن‌ها را نباید از دست دهید، معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب جزیره کیش شناخته می‌شود و هر ساله گردشگران بسیاری برای تماشای آن بلیط کیش را خریداری می‌کنند. تماشای غروب خورشید در کنار این کشتی غول‌پیکر، تجربه‌ای بی‌نظیر و خاطره‌انگیز برای شما خلق می‌کند که هرگز از خاطرتان نخواهد رفت. علاوه بر زیبایی بصری، کشتی یونانی از نظر تاریخی نیز حائز اهمیت است. این کشتی دوران پر فراز و نشیب دریانوردی و تجارت در خلیج فارس را به بازدیدکنندگان یادآوری می‌کند.

با صفر تا صد جاهای دیدنی کیش آشنا شوید

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز از دیگر جاذبه‌هایی است که بعد از رزرو پرواز تهران کیش، باید بازدید از آن را در فهرست برنامه‌های خود قرار دهید. این بنای باستانی با قدمتی ۲۵۰۰ ساله، رازهای ناگفته‌ای از گذشته را در دل خود جای داده و شما را به سفری هیجان‌انگیز در اعماق تاریخ می‌برد.

شهر زیرزمینی کاریز که در عمق ۱۶ متری زمین قرار دارد، دارای قنات‌ها، چاه‌ها و اتاق‌هایی است که در گذشته برای زندگی و ذخیره‌سازی آب مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در طول مسیر بازدید از کاریز، می‌توانید شاهد فسیل‌های باستانی و مرجان‌هایی باشید که میلیون‌ها سال قدمت دارند. همچنین، در موزه خلیج فارس که در این مجموعه واقع شده است، می‌توانید با تاریخ و فرهنگ دریانوردی در این منطقه آشنا شوید.

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره، با قدمتی ۸۰۰ ساله در شمال غربی جزیره کیش واقع شده است. این مکان باستانی، آثاری نظیر حمام، مسجد، خانه‌های اعیانی و سیستم آبرسانی را در خود جای داده که نشان از تمدن و فرهنگ غنی ساکنان آن در گذشته دارد. علاوه بر جنبه‌های تاریخی مانند چاه‌ها و لوله‌های سفالی که در گذشته سیستم آب‌رسانی این شهر را تشکیل می‌داده‌اند، شهر باستانی حریره از نظر معماری نیز حائز اهمیت است. استفاده از مصالحی نظیر سنگ و گچ در ساخت بناهای این شهر، نشان از مهارت و ظرافت معماران آن دوره دارد. همچنین، طراحی و ساخت بناها با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، بسیار جالب توجه است.

با صفر تا صد جاهای دیدنی کیش آشنا شوید

دره پرتغالی‌ها

حضور پرتغالی‌ها در کیش به حدود به سال‌های ۹۱۲-۱۰۳۱ باز می‌گردد. در آن زمان، این جزیره به تصرف پرتغالی ها درآمده بود و آن‌ها در شمال جزیره و در نزدیکی ساحل هرمز، سکونت داشتند. دره پرتغالی ها، محل زندگی و فعالیت آن‌ها بود و آثاری از آن دوران، همچون بقایای خانه ها و تاسیسات، هنوز در این منطقه قابل مشاهده است.

درخت سبز کهنسال دره، یکی از مشهورترین جاذبه های این مکان است. این درخت که قدمتی بیش از ۶۰۰ سال دارد، با شاخه های تنومند و سایه گسترده خود، مکانی آرام و دلنشین برای استراحت و تامل گردشگران فراهم کرده است. در واقع، علاوه بر ارزش تاریخی، دره پرتغالی ها به دلیل زیبایی طبیعی و چشم اندازهای منحصر به فرد خود نیز توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند.

روستای باغو

روستای باغو، واقع در جنوب غربی جزیره کیش، با قدمتی دیرینه و جاذبه‌های منحصر به فرد، به عنوان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری این جزیره شناخته می‌شود. در قلب این روستای تاریخی، مسجد جامع باغو با معماری باشکوه و مناره‌های بلند، خودنمایی می‌کند.

قدمت این مسجد به سال ۹۸۱ هجری قمری بازمی‌گردد و زیبایی و سادگی آن جذابیت خاصی به این مسجد بخشیده است. روستای باغو به‌خاطر درختان لور خود نیز شهرت دارد و به همین دلیل، یکی از زیباترین مکان‌هایی محسوب می‌شود که پس از بلیط تهران به کیش، باید برای بازدید از آن برنامه‌ریزی کنید.

با صفر تا صد جاهای دیدنی کیش آشنا شوید

فلای‌تودی، مرجع معتبر خرید بلیط هواپیما تهران کیش

از سواحل مرجانی و آب‌های زلال خلیج فارس تا کشتی یونانی تا شهر زیرزمینی کاریز و پارک‌های آبی هیجان‌انگیز، کیش برای هر سلیقه‌ای، گزینه‌ای جذاب برای تفریح و سرگرمی در چنته دارد. در صورتی که بلیط کیش را تهیه کرده‌اید و قرار است به‌زودی عازم این جزیره زیبا شوید، توصیه می‌کنیم بازدید از جاذبه‌هایی را که در این مطلب به شما معرفی کردیم، از دست ندهید.

فلای تودی، به عنوان یک مرجع معتبر گردشگری، با ارائه خدمات متنوعی نظیر خرید بلیط هواپیما و قطار، رزرو هتل، دریافت ویزا، خرید تور داخلی و خارجی، خرید تور کشتی کروز و… شما را در برنامه‌ریزی سفری بی‌دغدغه به کیش یاری می‌رساند. این مجموعه با ارائه تضمین بهترین قیمت بلیط کیش و پشتیبانی ۲۴ ساعته، سفری خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد؛ کافی است به سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی مراجعه کرده و برنامه‌ریزی برای سفر را آغاز کنید.

منبع: اطلاعات انلاین