به گزارش خبرنگار مهر، دانش آموزان سمپاد کشور در جریان اردو راهیان پیشرفت و امید از پادگان امام حسین (ع) منطقه سه دریایی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ناو شهید یحیایی در بندر ماهشهر بازدید کردند. مهدی طیبی فرمانده ناوگروه شهید یحیایی در این بازدید گفت: امروز با توان علمی توانسته‌ایم قدرت تولید […]

به گزارش خبرنگار مهر، دانش آموزان سمپاد کشور در جریان اردو راهیان پیشرفت و امید از پادگان امام حسین (ع) منطقه سه دریایی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ناو شهید یحیایی در بندر ماهشهر بازدید کردند.

مهدی طیبی فرمانده ناوگروه شهید یحیایی در این بازدید گفت: امروز با توان علمی توانسته‌ایم قدرت تولید کنیم و یکی از اضلاع قدرت باشیم. تمام برنامه‌ها و راهبردهای عملیاتی دشمن را خنثی کرده‌ایم. اقتدار علمی باعث اقتدار نظامی می‌شود. ان شاالله به پایه‌های اقتصادی خوبی خواهیم رسید.

وی افزود: نیروی دریایی سپاه از پنج منطقه دریایی تشکیل شده است. منطقه یک صاحب الزمان (عج) در بندر عباس، منطقه دو نوح نبی در بوشهر، منطقه سه امام حسین (ع) در بندر ماهشهر، منطقه ۴ ثارالله در بندر عباس و منطقه پنج امام باقر (ع) در بندر لنگه مناطق پنج‌گانه نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران هستند. هر یک از این مناطق به اندازه خودش یک لشکر است.

در ادامه سخنان سرهنگ طیبی کلیپ ۱۰ ملوان آمریکایی که توسط سپاه پاسداران ایران در آب‌های خلیج فارس دستگیر شده بودند، پخش شد. پس از پایان این کلیپ دانش آموزان برای نیروی دریایی سپاه دست زدند. همچنین دانش آموزان در ناو شهید یحیایی چند ساعتی در منطقه دور زدند. بعد از اقامه نماز جمعت ظهر و عصر در این ناو برای دانش آموزانی که متولد اسفند ماه بودند، جشن تولدی برپا و هدایایی نیز به آنها اهدا شد.

دانش آموزان در لحظات پایانی بازدید از ناو مورد اشاره و جشن تولد دوستانشان، برای ایران آرزو کردند و این آرزو را روی بادکنک‌هایی که در دست داشتند نوشتند و در آب رها کردند.

یکی از دانش آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: مسؤولین ناو خیلی مهربان و مهمان نواز بودند. وقتی در مورد ناو سوالی می‌پرسیدیم، با حوصله به آن جواب می‌دادند. در مورد شهدا که صحبت می‌کردند هم ناراحت می‌شدم هم خوش حال، ناراحت می‌شدم به خاطر اینکه خیلی‌ها به خاطر اینکه یک وجب از خاک میهن را به دشمن ندهند، شهید شدند. آدم افتخار می‌کند که در چنین جایی زندگی می‌کند که خیلی‌ها حاضر هستند جانشان را بدهند تا ما راحت زندگی کنیم؛ این خوشحال کننده است.

پا را گلایدرهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اول تا پایان بازدید در مقابل چشم دانش آموزان در حال پرواز بودند.

منبع: مـهر