به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره؛ رییس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در سخنانی با انتقاد از ضعف ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد غزه گفت که هیچکس تصور نمی‌کرد اسراییل تنها بتواند ۳۵ درصد از جنگجویان حماس را نابود کند. به گفته رییس کمیته اطلاعات سنای آمریکا، ارتش اسراییل فقط توانسته کمتر از یک سوم […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره؛ رییس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در سخنانی با انتقاد از ضعف ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد غزه گفت که هیچکس تصور نمی‌کرد اسراییل تنها بتواند ۳۵ درصد از جنگجویان حماس را نابود کند.

به گفته رییس کمیته اطلاعات سنای آمریکا، ارتش اسراییل فقط توانسته کمتر از یک سوم شبکه تونل حماس را از بین برد.

«مارک وارنر»، رییس کمیته اطلاعات سنای آمریکا همچنین اضافه کرد که آنچه برای ارتش اسراییل با تونل‌ها اتفاق افتاد، درسی است که باید آموخت.

از سوی دیگر، نیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سخنان جو بایدن رییس جمهور آمریکا درباره وی واکنش نشان داد.

نتانیاهو در واکنش به سخنان بایدن مبنی بر اینکه نتانیاهو به این رژیم آسیب می‌زند گفت: بایدن اشتباه می‌کند.

همچنین نتانیاهو درباره سخنان رییس جمهور آمریکا در خصوص اداره نوار غزه از سوی تشکیلات خودگردان اعلام کرد: آخرین کاری که اسراییل باید انجام بدهد اقدام به آوردن تشکیلات خودگردان به نوار غزه است.

گفتنی است اظهارنظرهای بایدن و نتانیاهو درباره یکدیگر نشان از وجود اختلاف عمیق میان آنان دارد. با این حال رییس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ام اس ان بی سی» اعلام کرد که این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی خط قرمزی ندارد.

بایدن در ادامه مصاحبه خود با این شبکه آمریکایی افزود: من نه تنها هرگز اسراییل را رها نخواهم کرد، بلکه ارائه تسلیحات به اسراییل را هم قطع نمی‌کنم.

همچنین «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که در روزنامه عبری هاآرتص منتشر شد، اعلام کرد که سران ارشد اسراییلی که مسوول فاجعه شکست ۷ اکتبر هستند باید برکنار شوند و اگر این امر صورت نگیرد بدان معناست که همه اسراییلی‌ها باید تا آخر عمر خود همچنان در آستانه یک جنگ منطقه‌ای باشند؛ جنگی که آمادگی آن را ندارند.

در این مقاله آمده است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، یوآف گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رییس ستاد ارتش اسراییل باید به همراه برخی از افسران ارشد که مسوول فاجعه ۷ اکتبر هستند از منصب خود برکنار شوند.

اسحاق بریک با لحنی تمسخرآمیز گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده که همه کسانی که مسئول فاجعه ۷ اکتبر هستند کلیدهایشان را پس بدهند و به خانه‌هایشان بروند. در این میان اولین کسی که باید از منصب خود کناره گیری کند نتانیاهو است و او باید به جای متهم کردن دیگر فوراً کلیدهای کابینه را تحویل بدهد و برود.

وی افزود که یوآف گالانت هم نامتعادل و فاقد تفکر منطقی است و در شکست ۷ اکتبر سهیم بود و باید استعفا دهد. گالانت مسوولیت مستقیم در این فاجعه دارد و هنوز هم به تهدیدات بیهوده و غیرواقعی علیه دشمنان ادامه می‌دهد.

این ژنرال صهیونیست تاکید کرد که گالانت در مورد فشار بر نتانیاهو جهت حمله به لبنان هم‌زمان با جنگ غزه هم اغراق می‌کند. اگر قرار بود تهدیدات گالانت اجرا شود اسراییل امروز وارد یک جنگ منطقه‌ای می‌شد که آن را نابود می‌کرد. خطر مدیریت غیرمنطقی گالانت این است که او احتمال دارد تصمیمات غیرمنطقی بیشتری بگیرد که اسراییل را درگیر یک جنگ منطقه‌ای می‌کند؛ جنگی که برای آن آماده نیست.

منبع: مـهر