انتخاب اوسمار به‌عنوان سرمربی جدید پرسپولیس و جانشین گل‌محمدی تصمیم عجیبی بود چرا که این مربی که عمدتا به عنوان دستیار فعالیت می‌کرد، حضورش به عنوان سرمربیِ مدافع عنوان قهرمانی مثل هندوانه سربسته ریسک بزرگی به حساب می‌آمد. هواداران پرسپولیس بعد از این انتخاب انواع و اقسام انتقادات را به مدیران این باشگاه وارد و […]

- خیلی زود همه‌چیز تغییر کرد/ مهم‌ترین ماموریت زندگی اوسمار؛ فواره چون بلند شد، به اوج می‌رسد؟

انتخاب اوسمار به‌عنوان سرمربی جدید پرسپولیس و جانشین گل‌محمدی تصمیم عجیبی بود چرا که این مربی که عمدتا به عنوان دستیار فعالیت می‌کرد، حضورش به عنوان سرمربیِ مدافع عنوان قهرمانی مثل هندوانه سربسته ریسک بزرگی به حساب می‌آمد. هواداران پرسپولیس بعد از این انتخاب انواع و اقسام انتقادات را به مدیران این باشگاه وارد و مخالفت خود را با انتخاب اوسمار علنی کردند.

شروع بد و باخت به آلومینیوم شرایط را بدتر کرد و سرمربی برزیلی زیر شدیدترین انتقادات قرار داشت. روزهای خوب اما خیلی زود از راه رسید و بردهای تیم اوسمار هواداران را به وجد آورد. ۴ برد پشت سر هم و نمایش‌های زیبا باعث شد تا هواداران پرسپولیس از بزرگترین و سرسخت‌ترین منتقدان به حامیان اوسمار تبدیل شوند و شرایط خیلی زود زیر و رو شد. حالا اغلب از سرمربی برزیلی حمایت می‌کنند و عملکردش را مورد تحسین قرار می‌دهند.

با این حال آزمون بزرگ اوسمار چهارشنبه از راه می‌رسد و او در بزرگترین چالش دوران مربی‌گری خود باید مهیای دربی تهران شود؛ پیروزی مقابل صدرنشین لیگ و چه بسا رسیدن به صدر اوسمار را تبدیل به قهرمان هواداران می‌کند و دیگر هیچ پرسپولیسی را نمی‌توانید پیدا کنید که منتقد اوسماری باشد که در اوج محبوبیت است. از آن طرف شکست در دربی هم شرایط را سخت می‌کند و این زمزمه را نقل محافل می‌کند که مربی برزیلی مرد بازی‌های بزرگ نیست!

سرمربی قرمزها این روزها سخت مشغول آماده کردن تیمش برای دربی است چرا که خوب می‌داند آینده مربی‌گری‌اش وابستگی شدیدی به دربی و نتیجه این بازی دارد. او می‌خواهد هرچه در چنته دارد را رو کند و ذهنیت همه را نسبت به خودش به‌صورت کامل تغییر دهد. اثبات اوسمار، تمدید قراردادش با پرسپولیس و یا حتی رسیدن پیشنهادات بهتر با قراردادی به‌مراتب بالاتر، همه و همه از راه دربی بزرگ پایتخت می‌گذرد و سرمربی پرسپولیس به‌زودی مهم‌ترین بازی عمر ورزشی‌اش را تجربه خواهد کرد.

در همین ارتباط: اوسمار: باید مثل فولاد به استقلال هم ۴ گل بزنیم!

منبع: خبـر ورزشی