به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست دیر یا زود مورد محاکمه و حسابرسی قرار خواهند گرفت. هنیه تاکید کرد: هفتم اکتبر یک نقطه عطف تاریخی در مساله فلسطین و یک تحول راهبردی در مبارزه با اشغالگران اسراییلی است. نبرد […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست دیر یا زود مورد محاکمه و حسابرسی قرار خواهند گرفت.

هنیه تاکید کرد: هفتم اکتبر یک نقطه عطف تاریخی در مساله فلسطین و یک تحول راهبردی در مبارزه با اشغالگران اسراییلی است. نبرد هفتم اکتبر تغییراتی ژرف و مهم در سطح منطقه و جهان ایجاد کرد.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: در ماه‌های گذشته در جبهه میدانی به رهبری گروه‌های مقاومت و جبهه سیاسی دست به اقدام زدیم.

وی افزود: ما از آغاز روند گفت‌وگوها ۳ موضوع و ضابطه را برای دستیابی به توافق مطرح کردیم. ضابطه‌های گفت‌وگوها در برقراری آتش‌بس و جلوگیری از تحقق برنامه‌های مشکوک در قبال غزه نمود پیدا می‌کند.

هنیه ادامه داد: جنبش حماس در روند گفت‌وگوها با نظارت قطر و مصر مسوولیت‌پذیری عالی، نگاه مثبت و نرمش فراوان از خود نشان داد. چند ساعت پیش از این سخنرانی، من با میانجیگران تماس گرفتم، اما تعهدی از جانب دشمن اسراییلی مبنی بر توقف حمله به غزه دریافت نکردیم.

وی افزود: دشمن هیچ‌گونه تعهدی در خصوص بازگشت آوارگان به مناطقی که از آن خارج شده‌اند، نداده است.

هنیه ادامه داد: دشمن از ارزیابی منطقی در خصوص موضوع مبادله اسرا فرار می‌کند. ما در روند گفت‌وگوها از خود مسوولیت‌پذیری و نگاه مثبت نشان دادیم و گفتیم که توافق باید فراگیر و ۳ مرحله‌ای همراه با تضمین‌های بین‌المللی باشد.

وی افزود: دشمن صهیونیست مسوول عدم دستیابی به توافق است و ما از دستیابی به توافقی که اصول مشخص‌شده از سوی ما را محقق کند استقبال می‌کنیم.

هنیه ادامه داد: اشغالگران می‌خواهند در محور «الشهدا» بمانند و نوار غزه را به ۲ نیم تقسیم کنند. اگر شاهد موضعی روشن در خصوص توقف تجاوز و بازگشت آوارگان باشیم، در خصوص موضوع اسیران انعطاف‌پذیری نشان خواهیم داد.

وی افزود: در سایه مقاومت افسانه‌ای ساکنان نوار غزه و ملت فلسطین دشمن اسراییلی در تحقق اهداف خود در نوار غزه هرگز موفق نخواهد شد.

هنیه گفت: با وجود تمامی جنایت‌های مرتکب‌شده از سوی دشمن در نوار غزه، آن‌ها هیچکدام از اسرای خود را بدون توافق پس نگرفته و پس نخواهند گرفت.

وی افزود: ما ساماندهی اوضاع داخلی فلسطین را دنبال می‌کنیم و بیش از هر زمان دیگری نسبت به وحدت ملت خود و بازسازی عناصر آن توجه داریم.

هنیه ادامه داد: ما یک تحلیل سیاسی را در خصوص پایان اشغال کرانه باختری و غزه از سوی اشغالگران و برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس ارایه دادیم.

وی افزود: ما خواهان تنظیم امور از طریق توافق برای تشکیل دولتی هستیم که با ماموریت‌های مشخص به مدت محدود تا اجرای انتخابات موافقت کند.

همچنین هنیه به تمامی جبهه‌های مقاومت که از نبرد ملت فلسطین و مقاومت حمایت می‌کنند درود فرستاد.

منبع: مـهر