باجرانگ پونیا و راوی کومار دو مدال آور کشتی هند در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در انتخابی کشورشان شکست خوردند و شانس حضور در المپیک را از دست دادند. راوی کومار در وزن ۵۷ کیلوگرم المپیک توکیو به فینال رسید و در دیدار نهایی برابر زائور اوگویف روس باخت و به مدال نقره رسید. در آن […]

- دو چهره نامدار کشتی، المپیک را از دست دادند

باجرانگ پونیا و راوی کومار دو مدال آور کشتی هند در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در انتخابی کشورشان شکست خوردند و شانس حضور در المپیک را از دست دادند.

راوی کومار در وزن ۵۷ کیلوگرم المپیک توکیو به فینال رسید و در دیدار نهایی برابر زائور اوگویف روس باخت و به مدال نقره رسید. در آن وزن رضا اطری از ایران پنجم شد. همچنین باجرانگ پونیا در ۶۵ کیلوگرم به مدال برنز المپیک توکیو رسید و توانست در المپیک قبل مرتضی قیاسی از ایران را شکست دهد. حالا هر دو مدال آور با ناکامی روبرو شدند و نتوانستند به دوبنده تیم ملی کشورشان برسند و در المپیک پاریس حضور نخواهند داشت.

باجرانگ پونیا که سال قبل یک اردوی آماده‌سازی در مسکو را آغاز کرد و در آنجا با رومن ولاسوف قهرمان دو دوره المپیک در کشتی فرنگی تمرین کرد، در نیمه نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم مقابل روهیت کومار ۹ بر یک باخت.

این کشتی‌گیر هندی در نیمه نهایی بازیهای آسیایی هانگژو مقابل رحمان‌ عموزاد باخته بود.

برندگان کشتی های انتخابی این فرصت را خواهند داشت تا در دو دوره مسابقات انتخابی المپیک که از ۱۹ تا ۲۱ آوریل در بیشکک و از ۹ تا ۱۲ می در استانبول برگزار می شود، شرکت کنند.

ترکیب تیم هند برای مسابقات انتخابی المپیک:

۵۷ کیلوگرم: امان شروات

۶۵ کیلوگرم: سوجیت کالکال

۷۴ کیلوگرم: جیدیپ

۸۶ کیلوگرم: دیپاک پونیا

۹۷ کیلوگرم:دیپاک نهرا

۱۲۵ کیلوگرم: سامیت مالک

منبع: خبـر ورزشی