به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، روزنامه «سان» انگلیس گزارش داد فقط نیمی از تانک‌های چلنجر۲ که انگلیس در سال ۲۰۲۳ به اوکراین تحویل داد، می‌تواند توسط نیروهای مسلح اوکراین برای عملیات‌های رزمی استفاده شود. براساس گزارش این روزنامه، ۵ تانک از ۱۴ تانک از کار افتادند و در انتظار قطعات یدکی هستند که […]

به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، روزنامه «سان» انگلیس گزارش داد فقط نیمی از تانک‌های چلنجر۲ که انگلیس در سال ۲۰۲۳ به اوکراین تحویل داد، می‌تواند توسط نیروهای مسلح اوکراین برای عملیات‌های رزمی استفاده شود.

براساس گزارش این روزنامه، ۵ تانک از ۱۴ تانک از کار افتادند و در انتظار قطعات یدکی هستند که تحویل آنها از انگلیس ممکن است ماه ها طول بکشد.

یکی از آنها توسط پهپاد لانست روسیه منهدم شد و دیگری توسط نیروهای مسلح اوکراین برای آموزش استفاده از تانک در اعماق خط مقدم استفاده می شود. همچنین گزارش شده است که دو تانک چلنجر ۲ در درگیری آسیب دیده اند، اما تعمیر شده اند.

یکی از فرماندهان واحد تانک در ارتش اوکراین گفت: «دریافت لوازم یدکی زمان زیادی می برد و وضعیت پشتیبانی بسیار پیچیده است.»

به گفته وی، این یکی از مشکلات اصلی در این زمینه مربوط به عملکرد تانک های انگلیسی است. او گفت برخی از قطعات چلنجر ۲ از همان ابتدا خراب شدند و برخی دیگر نیاز به تعویض مکرر دارند. به گفته وی، این قطعات شامل برخی از اجزای برجک تانک، سیستم هدف گیری دقیق و همچنین پوشش های پلاستیکی است.

یکی دیگر از ایرادات چلنجر۲ وزن ۶۲.۵ تنی آن است. گزارشگران روزنامه سان که به یک میدان تیر در اوکراین «نزدیک خط مقدم» دعوت شده بودند، نوشتند که این تانک با خبرنگاران روی برجکش در یک دره پر آب گرفتار شده بود و از تانک دیگری برای بیرون کشیدن آن استفاده شد.

منبع: مـهر