معرفی متهمان دادگاه منافقین/ مریم حاج‌خانیان؛ متهم ردیف شصت‌وهشتم
معرفی متهمان دادگاه منافقین/ مریم حاج‌خانیان؛ متهم ردیف شصت‌وهشتم

مریم حاج خانیان  پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به دلیل فعالیت تشکیلاتی دستگیر لکن به علت تظاهر به توبه، مشمول تخفیف واقع شده و به پنج سال حبس محکوم می‌شود. متعاقباً در سال ۱۳۶۵، او به پاکستان گریخته و به منافقین ملحق می‌شود. او سپس در پایگاه بابائی کویته پاکستان، آموزش‌های لازم را فراگرفته و […]

- معرفی متهمان دادگاه منافقین/ مریم حاج‌خانیان؛ متهم ردیف شصت‌وهشتم

مریم حاج خانیان  پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به دلیل فعالیت تشکیلاتی دستگیر لکن به علت تظاهر به توبه، مشمول تخفیف واقع شده و به پنج سال حبس محکوم می‌شود.

متعاقباً در سال ۱۳۶۵، او به پاکستان گریخته و به منافقین ملحق می‌شود.

او سپس در پایگاه بابائی کویته پاکستان، آموزش‌های لازم را فراگرفته و به عراق اعزام می‌شود. مریم حاج خانیان در سال ۱۳۷۰، به عضویت شورای مرکزی نفاق و در سال ۱۳۷۴ به عضویت شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت درمی‌آید.

دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از مسئول و افسر ارشد شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین، افسر ستاد داخله برای مقطعی و فعالیت تشکیلاتی در مازندران در مقطع فاز نظامی گروهک. 

 مریم حاج خانیان در مشارکت با مهرافروز پیکرنگار و ژیلا دیهیم، یکی دیگر از عوامل اصلی تشکیل، طراحی، سازماندهی و هدایت تیم ترورِ شهید اسداله لاجوردی و نتیجتاً شهادت و به تعبیر حقوقی، قتل عمد این شهید والا مقام محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

+