به‌گزارش زیرنویس، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به رشد ۲۱درصدی کشف پرونده‌های جرایم سایبری گفت: در سال‌جاری قریب به ۸۷درصد جرائم سایبری منجر به کشف شده و در جریان رسیدگی به پرونده‌های سایبری تعداد ۴۲۳فقره پرونده مهم، عمده و کثیرالشاکی کشف و ۹۰۵نفر در این رابطه دستگیر شدند. کشف ۹۲درصد جرائم جنایی وی همچنین به […]

به‌گزارش زیرنویس، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به رشد ۲۱درصدی کشف پرونده‌های جرایم سایبری گفت: در سال‌جاری قریب به ۸۷درصد جرائم سایبری منجر به کشف شده و در جریان رسیدگی به پرونده‌های سایبری تعداد ۴۲۳فقره پرونده مهم، عمده و کثیرالشاکی کشف و ۹۰۵نفر در این رابطه دستگیر شدند.

کشف ۹۲درصد جرائم جنایی

وی همچنین به پرونده‌های جنایی در پلیس آگاهی اشاره کرد و توضیح داد: پلیس آگاهی امسال توانست ۹۲درصد از کل جرائم جنایی را کشف کند. همچنین ۸۵درصد کل جرائم جعل و کلاهبرداری و ۳۵درصد کل پرونده‌های سرقت نیز کشف شدند که این مسئله عملکرد خوب پلیس آگاهی را نشان می‌دهد. به‌گفته وی کنترل ۴درصدی وقوع سرقت نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۱۲۴درصدی کشف قاپ‌زنی‌ها، کشف ۸۷درصدی اتومبیل‌های مسروقه، کشف ۴۰درصدی سرقت‌های مهم و نیز ۳۳درصدی سرقت‌های خرد از دیگر خدمات پلیس آگاهی است. این در حالی است که بیش از ۵۸درصد از مجموع سرقت‌های کشور مربوط به سرقت‌های خرد است که اغلب توسط معتادان ولگرد و متجاهر به وقوع می‌پیوندد.

انهدام ۹۴باند قاچاق انسان

سخنگوی فراجا در ادامه به کشفیات پلیس در زمینه قاچاق انسان اشاره کرد و گفت: ۹۴باند قاچاق انسان در راستای اقدامات مقابله‌ای با جرائم شبکه‌ای سازمان‌یافته شناسایی و متلاشی شد. همچنین ۲۶باند جعل مدارک مسافرتی و هویتی جعلی ایرانی و خارجی نیز منهدم و کشف میزان اسناد مسافرتی و هویتی جعلی ۲۶درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

۵۲میلیون تماس با پلیس

وی با تأکید بر اینکه آمار حاکی است در ۱۲‌ماه گذشته، بیش از ۵۲میلیون تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ برقرار شده است، گفت: یعنی به‌طور میانگین در هر دقیقه ۱۰۷تماس و این افزایش ۶۰درصدی هر تماس در دقیقه نسبت به سال قبل نشان از ارتقای عملکرد و اعتماد مردم به پلیس خودشان دارد. ۲۱میلیون تماس منجر به عملیات و مابقی نیز دریافت راهنمایی و اطلاعات از پلیس بوده است.

کشف ۸۸درصد آدم‌ربایی‌ها

سردار منتظرالمهدی به پرونده‌های آدم‌ربایی و نقش یگان ویژه در کشف این پرونده نیز اشاره کرد و گفت: یگان ویژه در یک سال گذشته علاوه بر اجرای ماموریت‌های اصلی در حوزه رهایی گروگان، مردم یاری و مقابله با حملات تروریستی را هم در کارنامه کاری خود داشته است. وی ادامه داد:‌ با عملکرد مطلوب این یگان، خوشبختانه اغلب گروگانگیرها نتوانستند به مقاصدشان برسند و ۸۸درصد آدم‌ربایی‌ها و گروگانگیری‌ها منجر به کشف شده و میزان کشف آن نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته ۱۳درصد رشد را نشان می‌دهد.

۱۰سامانه رادار زمینی در مرزبانی

اقدامات مرزبانی فراجا از دیگر نکات مطرح شده در نشست خبری سخنگوی فراجا بود. وی ضمن اعلام اینکه در سال‌جاری فرماندهی مرزبانی تامین، واگذاری، نصب و راه‌اندازی تعداد ۱۰سامانه رادار زمینی، ۵۲دستگاه دوربین حرارتی تاکتیکی، ۳۰۱دستگاه انواع دوربین مرئی، ۹۵دستگاه دوربین البسه برون خط و ۲۵۹دوربین مداربسته جهت تجهیز مقرهای مرزی را در دستور کار خود قرار داده و اجرایی کرده، گفت: کشف و ضبط کالای قاچاق حدوداً به ارزش ۲۰۰هزار میلیارد ریال، افزایش ۱۱درصدی کشفیات سوخت و ۱۷درصدی کشفیات موادمخدر در مرزها، دستگیری ۱۷۱نفر از اشرار و معاندان و افزایش ۸۸درصدی هلاکت اشرار، معاندان قاچاقچیان سلاح و موادمخدر حاصل ردزنی، کمین و گشت‌زنی مأموران ساعی مرزبانی است.

مجهز شدن هوافراجا به هواپیمای توربو

وی درخصوص عملکرد هوافراجا اعلام کرد: در یک سال گذشته بیش از ۴هزار سورتی پرواز به‌مدت ۴هزارو۵۰۰ساعت انجام شده که ۲۸۴۰ساعت آن مربوط به اجرای عملیات امدادی، انتظامی و شناسایی بوده و بیش از ۷۸۰مصدوم را در حوادث مختلف جابه‌جا و جان آنها را نجات داده است. این یگان با افزایش توانمندی و مجهز شدن به انواع بالگرد، جایروپلن، هواپیمای توربو، فالکن و سسنا در تمامی ماموریت‌های پلیس و خدمات‌دهی به مردم در مرزها و رخدادها انجام وظیفه می‌کند.

 

 

 

منبع خبر: رکنـا