نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: طبق آمارها میزان معاملات مسکن در مقایسه با سال گذشته روند کاهشی داشته که امیدواریم این میزان معاملات در سال آینده با افزایش تولید روند رو به رشدی پیدا کند. داود بیگی نژاد گفت: بازار سال ۱۴۰۲ رکودی بوده و تعداد قراردادهای مسکن تا ابتدای بهمن ماه طبق […]

- پیش‌بینی مهم نائب رییس اتحادیه املاک از قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳/ خانه بخریم یا نخریم؟

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: طبق آمارها میزان معاملات مسکن در مقایسه با سال گذشته روند کاهشی داشته که امیدواریم این میزان معاملات در سال آینده با افزایش تولید روند رو به رشدی پیدا کند.

داود بیگی نژاد گفت: بازار سال ۱۴۰۲ رکودی بوده و تعداد قراردادهای مسکن تا ابتدای بهمن ماه طبق آمارها کاهشی بوده و ما شاهد کاهش حجم معاملات مسکن بوده‌ایم.

به گفته وی با راه اندازی سامانه خودنویس از سوی دولت بخش عمده ای از معاملات مسکن توسط مشاوران املاک کاهشی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشته است: او می‌گوید: با توجه به نوسانات قیمتی در بهمن ماه امسال بازار مسکن از رکود خارج شده و قیمت ها با نوسان روبرو شده است.

بیگی نژاد با اشاره به افزایش قیمت اجاره بها در تهران گفت: قیمت های اجاره امسال روند رو به رشدی داشته اند و راه اندازی سامانه خودنویس برای بازار اجاره از سوی دولت عملا تاثیری در بازار اجاره مسکن نداشته و این موضوع که عنوان می کنند رایگان شدن نرخ کمیسیون ها در این بازار تاثیر داشته موضوع چندان درستی نیست چرا که این اقدامات خود در بازار مسکن قابل لمس نبوده است.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در خصوص بازار مسکن در سال‌ آینده گفت: بازار مسکن در سال آینده در حال حاضر قابل پیش‌بینی نیست و باید منتظر باشیم و ببینیم این بازار در سال آینده با توجه به نوسانات ارزی به چه سمت و سویی حرکت می‌کند.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین