به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی پلیس بیان داشت : به دنبال تبلیغات حراج های آخر سال شاهد ارسال لینک های فیشینگ در شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند. وی افزود: متأسفانه در این روزها برخی از مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با […]

به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی پلیس بیان داشت : به دنبال تبلیغات حراج های آخر سال شاهد ارسال لینک های فیشینگ در شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه در این روزها برخی از مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با تبلیغ فروش کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز، حراج های آخر سال، تخفیفات چشمگیر پوشاک و… در شبکه‌های اجتماعی  قصد تطمیع شهروندان را داشته و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این روش ها مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند بخشی از پول کالای مورد نظر خود را را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجه را واریز کنند و متاسفانه شهروندان بعداز واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نکرده و فروشنده پاسخگو نبوده و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

مرتضوی پلیس فتارئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان به شهروندان توصیه کرد فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.

اصفهان/ بهمن راعی

منبع خبر: رکنـا