به گزارش زیرنویس، جوان ۲۷ ساله ای که در پیک موتوری فعالیت داشت وقربانی کلاهبرداری نخ نما به شیوه رسیدهای جعلی شده بود با بیان این که شهروندان به هیچ وجه به افراد ناشناس اعتماد نکنند به مشاور ومددکار اجتماعی کلانتری سپاد مشهد گفت: به سختی یک دستگاه موتور سیکلت خریدم تا هزینه های زندگی […]

به گزارش زیرنویس، جوان ۲۷ ساله ای که در پیک موتوری فعالیت داشت وقربانی کلاهبرداری نخ نما به شیوه رسیدهای جعلی شده بود با بیان این که شهروندان به هیچ وجه به افراد ناشناس اعتماد نکنند به مشاور ومددکار اجتماعی کلانتری سپاد مشهد گفت: به سختی یک دستگاه موتور سیکلت خریدم تا هزینه های زندگی ام را با یک لقمه نان حلال تامین کنم که نزد خانواده ام شرمنده نشوم ولی بازهم به چند میلیون پول نیاز داشتم به همین دلیل تصمیم گرفتم یک دستگاه اسپیکر را به فروش برسانم تا مبلغ آن را به زخم های زندگی ام بزنم این بود که در سایت دیوار آگهی فروش اسپیکر را ثبت کردم.

هنوز مدت زیادی از این ماجرا نگذشته بود که فرد جوانی از من خواست تا اسپیکر را به نشانی که در اختیارم می گذارد ببرم و وجه آن را نیز دریافت کنم.

من هم خوشحال که خیلی زود اسپیکر را فروخته ام آن را به نشانی خریدار در بولوار توس بردم که جوانی حدود ۳۰ ساله منتظرم بود. او نگاهی به اسپیکر انداخت و بلافاصله شماره کارت و مشخصاتم را در گوشی تلفن همراهش ثبت و مبلغ آن را به طور کامل به حسابم واریز کرد. با آن که همواره از طریق رسانه های گروهی در جریان رسیدهای جعلی قرار گرفته بودم اما به چهره موجه و رفتارهای مودبانه آن جوان اعتماد کردم .

او هم رسید واریز پول را در گوشی تلفن همراهش به من نشان داد و اسپیکر را با خودش برد. من هم با خیال راحت سوار موتورسیکلت شدم و به منزلم رفتم اما وقتی موجودی حسابم را بررسی کردم تازه متوجه شدم که در دام کلاهبرداری رسیدهای جعلی افتاده ام چراکه هیچ پولی به حساب بانکی من واریز نشده بود.

بلافاصله به کلانتری رفتم و از کلاهبردار مذکور شکایت کردم. آن جا بود که فهمیدم آن جوان در بولوار توس سکونت ندارد ومرا فریب داده است. ولی بالاخره با تلاش شبانه روزی نیروهای تجسس و اطلاعات و امنیت عمومی کلانتری سپاد،جوان کلاهبردار رد زنی ودستگیر شد.

وقتی به کلانتری آمدم متوجه شدم که او فردی سابقه دار است و قبلا نیز به جرم کلاهبرداری از شهروندان دستگیر شده بود. از سوی دیگر با اعترافات متهم مشخص شد که او طعمه های خود را در سایت های واسطه گر شناسایی می کند و با خرید لوازم به آن ها رسید جعلی نشان می دهد.

درهمین حال همسر این متهم سابقه دار که به مرکز انتظامی آمده بود وقتی در جریان خرید جعلی لوازمی مانند بخاری، چرخ گوشت و …توسط همسرش قرارگرفت به کارشناس اجتماعی گفت:حدود ۱۰ سال است که با«ایمان» زندگی می کنم وصاحب ۲ فرزند هستم. همسرم که با خودرو در جاده های بین شهری مسافرکشی می کند چند بار دیگر نیز به جرم کلاهبرداری و همدستی در حمل مواد مخدر روانه زندان شده است. او رفتارهای غیراخلاقی زیادی هم دارد به همین خاطر من چند بار به دلیل « خیانت » از او در مراکز انتظامی شکایت کرده ام ولی چاره ای جز تحمل و سکوت نداشتم چراکه اهل یکی از شهرستان های دیگر کشور هستم و کسی را در مشهد ندارم.

با وجود این هیچ گاه او را وادار نکرده ام تا برای منزل لوازم خریداری کند و درجریان کلاهبرداری او با رسیدهای جعلی نبودم. او اگرچه به بهانه مسافرکشی هفته ای یک یا دو بار به منزل می آمد ولی در حالی  مخارج من و دختر وپسرم را می پرداخت که هیچ گاه از او مهر وعاطفه ای ندیدم.

با توجه به اهمیت موضوع واحتمال افزایش شاکیان کلاهبرداری از طریق رسیدهای جعلی،این متهم سابقه دار ،با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ جواد یعقوبی(رئیس کلانتری سپاد مشهد)تحت بازجویی های تخصصی قرارگرفت.

منبع خبر: رکنـا