به گزارش زیرنویس،این آمارها حکایت از آن دارد که نرخ رشد نقطه به نقطه پایه پولی با کاهشی ۲.۱ واحد درصدی نسبت به ماه قبل مواجه شده و به کف ۲۰ ماهه خود رسیده است. اما نرخ رشد نقطه به نقطه نقدینگی با افزایشی ۲.۳ واحد درصدی روبرو شده است. هدفگذاری رشد نقدینگی بانک مرکزی […]

- هدفگذاری رشد نقدینگی بانک‌مرکزی محقق می‌شود؟ / تداوم اعلام غیررسمی آمار

به گزارش زیرنویس،این آمارها حکایت از آن دارد که نرخ رشد نقطه به نقطه پایه پولی با کاهشی ۲.۱ واحد درصدی نسبت به ماه قبل مواجه شده و به کف ۲۰ ماهه خود رسیده است.

اما نرخ رشد نقطه به نقطه نقدینگی با افزایشی ۲.۳ واحد درصدی روبرو شده است. هدفگذاری رشد نقدینگی بانک مرکزی تا پایان سال برابر با ۲۵ درصد بوده است.

اکنون باید دید رشد نقطه به نقطه نقدینگی در ماه آینده چگونه خواهد بود و آیا بانک مرکزی به هدفگذاری خود خواهد رسید یا خیر؟

به نقل از دنیای اقتصاد -نکته حائز اهمیت در رابطه با آمارهای این ماه این است که آمار رشد پایه پولی در این ماه به صورت یک خبر در خروجی رسانه مرجع بانک مرکزی قرار گرفت و به سرعت حذف شد.

آمار رشد نقدینگی نیز به صورت شفاهی در یک نشست توسط محمد اخباری مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی اعلام شد.

اعلام شفاهی و ناقص آمارها بدون انتشار گزارش‌های آماری تفصیلی توسط بانک مرکزی یک رویه غیر حرفه‌ای است که ماه‌هاست ادامه یافته است.

وضعیت آماردهی در اقتصاد ایران تبدیل به یک رویه نامتعارف شده و کارشناسان برای تحلیل آمارها باید در جست و جوی این آمارها در شبکه های اجتماعی، خبرگزاری ها یا نقل قول مسوولان باشند.

۲۲۰

منبع: خبـرآنلاین