«تابناک با تو» – شناسایی پولدارترین ورزشکاران دنیا همواره یک مبحث جذاب برای کسانی بوده که رشته‌های ورزشی مختلف را دنبال می‌کنند. با توجه به پررنگ شدن بُعد تجارت در ورزش، ستارگان نامدار درآمدی نجومی دارند و حالا بد نیست نگاهی بیندازیم به لیستی که اسپورتیکو از پردرآمدترین ورزشکاران در تمام ادوار تهیه کرده است. اخیراً […]

«تابناک با تو» – شناسایی پولدارترین ورزشکاران دنیا همواره یک مبحث جذاب برای کسانی بوده که رشته‌های ورزشی مختلف را دنبال می‌کنند. با توجه به پررنگ شدن بُعد تجارت در ورزش، ستارگان نامدار درآمدی نجومی دارند و حالا بد نیست نگاهی بیندازیم به لیستی که اسپورتیکو از پردرآمدترین ورزشکاران در تمام ادوار تهیه کرده است.

اخیراً یک رده‌بندی جدید از ۱۰ ورزشکار پردرآمد تاریخ منتشر شده که تمامی این افراد دارای درآمد و ثروتی میلیاردی هستند. در این فهرست جالب ‌توجه که می‌توان آن را به باشگاه انحصاری میلیاردرها نیز تشبیه کرد، فوتبال و گلف با سه نماینده بیشترین سهم را در بین پردرآمدترین ورزشکاران تاریخ داشته‌اند.

- این ورزشکاران ثروتمندتر از مسی و رونالدو هستند!

هرچند نفر اول این لیست و پردرآمدترین ورزشکار تاریخ کسی نیست جز مایکل جردن افسانه‌ای. سال‌هاست که از بازنشستگی این ستاره بزرگ NBA گذشته، اما هنوز نام جردن به واسطه برند معتبری که برند نایکی و دنیای بسکتبال از او ساخته، در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

درآمد کلی جردن از زمان بازی ۲.۷۵ میلیارد دلار بوده که با توجه به تعدیل آن بر اساس تورم سالیان اخیر توسط اسپورتیکو، به ۳.۷۵ میلیارد دلار می‌رسد. نفر دوم فهرست هم تایگر وودز است. عایدی ستاره آمریکایی دنیای گلف که او هم دیگر مدت‌هاست در رقابت‌های حرفه‌ای خاصی شرکت نمی‌کند، ۱.۸۵ میلیارد دلار است که با بازنگری تورم در آن به ۲.۶۶ میلیارد دلار می‌رسد.

- این ورزشکاران ثروتمندتر از مسی و رونالدو هستند!

در بین فوتبالیست‌ها کریستیانو رونالدو با درآمد خیره‌کننده ۱.۹۲ میلیارد دلار (پس از تعدیل تورم) در طول دوران حرفه‌ای خود به عنوان پردرآمدترین فوتبالیست تمام دوران و سومین نفر لیست معرفی شده است.

اما رقیب همیشگی او، لیونل مسی، با ۱.۶۷ میلیارد دلار ثروت پس از چند ستاره آمریکایی نظیر آرنولد پالمر آمریکایی (گلف – ۱.۷۶ میلیارد دلار)، لبرون جیمز (بسکتبال – ۱.۷ میلیارد دلار) و جک نیکلاوس (گلف – ۱.۶۷ میلیارد دلار) در رده ششم کلی قرار دارد.

- این ورزشکاران ثروتمندتر از مسی و رونالدو هستند!

یک نکته جالب دیگر هم وجود دارد که رئیس باشگاه فعلی مسی یعنی دیوید بکام هم با رقم شگفت‌انگیز ۱.۵ میلیارد دلار (۱.۱۷ میلیارد پوند) در جایگاهی پس از وی قرار دارد. دو نفر بعدی هم ستارگانی هستند که از دنیای ورزش خداحافظی کرده‌اند؛ راجر فدرر سوئیسی و اسطوره دنیای تنیس از زمان آغاز دوران ورزشی‌اش ۱.۴۹ میلیارد دلار به ارزش امروزی به دست آورده و درآمد فلوید می‌ودر بوکسور سابق آمریکایی که رکورد ۵۰ مبارزه و صفر شکست را دارد، به ۱.۴۸ میلیارد دلار می‌رسد.

منبع: دنیای اقتصاد

+