به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر شامگاه چهارشنبه ۲۳ اسفند از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. استقلال با ۴۲ امتیاز و پرسپولیس با ۳۹ امتیاز به ترتیب در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند و پیروزی در این دیدار می‌تواند […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر شامگاه چهارشنبه ۲۳ اسفند از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. استقلال با ۴۲ امتیاز و پرسپولیس با ۳۹ امتیاز به ترتیب در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند و پیروزی در این دیدار می‌تواند شانس دو تیم را برای کسب عنوان قهرمانی در فصل بیست و سوم هموار کند.

با اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال، قضاوت این بازی به عهده سید وحید کاظمی خواهد بود. این داور متولد ۳۱ شهریور سال ۱۳۶۲ است و در دربی شماره ۹۴ که با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید در تیم داوری آن بازی حضور داشت و دربی ۱۰۳ اولین تجربه قضاوت رسمی او در این ادوار مسابقات رو در روی استقلال و پرسپولیس محسوب می‌شود.

کاظمی از سال ۱۳۹۷ به لیست داوران بین‌المللی ایران قرار گرفت و از آن سال به بعد هر سال حداقل یک بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس را در برابر حریفان قضاوت کرده است. سال ۹۷ پرسپولیس برابر استقلال خوزستان با قضاوت این داور قرار گرفت که این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل در ورزشگاه غدیر اهواز به پایان رسید. در همان سال دیدار تیم‌های استقلال تهران و پیکان هم به این داور سپرده شد که آن دیدار با نتیجه پرگل ۴ بر صفر به سود آبی‌های پایتخت به پایان رسید.

در سال ۱۳۹۸، قاضی دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی، کاظمی بود که این بازی با برتری ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید. بازی تیم‌های استقلال تهران و شهرخودرو هم در آن سال کاظمی داوری کرد که با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید.

در سال ۱۳۹۹، تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه دو بر یک به سود میزبان به پایان رسید. قضاوت دیدار استقلال تهران و سپاهان در اصفهان هم بر عهده کاظمی بود که آن دیدار با برتری دو بر صفر زردپوشان به پایان رسید.

در سال ۱۴۰۰، تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در مصافی حساس و در ورزشگاه نقش جهان اصفهان رو در روی هم قرار گرفتند که سرخ‌ها با قضاوت کاظمی توانستند با نتیجه یک بر صفر میزبان خود را شکست دهند. در آن سال استقلال تهران و ذوب آهن هم در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید.

در سال ۱۴۰۱، قضاوت بازی تیم‌های آلومینیوم و استقلال تهران در ورزشگاه آزادی بر عهده کاظمی بود که آن دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت. علاوه بر این بازی، کاظمی دیدار استقلال و تراکتور در تبریز را هم قضاوت کرد که سرخ‌های تبریزی موفق شدند آبی‌های تهرانی را بانتیجه دو بر صفر شکست دهند. کاظمی بازی پرسپولیس در برابر ذوب آهن و پرسپولیس در برابر تراکتور را هم قضاوت کرد که هر دو دیدار به ترتیب با نتایج یک بر صفر و ۳ بر ۲ به سود پرسپولیسی‌ها به پایان رسید.

در فصل بیست و سوم هم کاظمی بازی پرسپولیس برابر ملوان و تراکتور را قضاوت کرد که دیدار اول با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید و در دیدار دوم پرسپولیسی‌ها با نتیجه دو بر صفر حریف خود را در تهران شکست دادند. قضاوت بازی استقلال تهران برابر تراکتور هم بر عهده کاظمی بود که این دیدار با برتری دو بر صفر آبی‌ها به پایان رسید.

به این ترتیب استقلال در مجموع با قضاوت کاظمی به دو پیروزی و پرسپولیس با قضاوت این داور به ۴ پیروزی دست یافته‌اند.

منبع: مـهر