به گزارش زیرنویس، مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی ایام نوروز از فردا پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ در جاده‌های مازندران آغاز می‌شود و تا چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. موتور سیکلت: عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، محور‌های کرج – چالوس، هراز، […]

به گزارش زیرنویس، مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی ایام نوروز از فردا پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ در جاده‌های مازندران آغاز می‌شود و تا چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

موتور سیکلت:

عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، محور‌های کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محور‌هایی که ضرورت ایجاب نماید ممنوع می‌باشد.

وسیله نقلیه سبک:

۱محدودیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های مازندران- محور کرج – چالوس

اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب

۱-۱) محدودیت قطعی تردد:

روز‌های یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه تاریخ‌های ۲۸، ۲۷ و ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و ۱ فروردین ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۹ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۲) از ساعت ۱۱ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

۲-۱) پیش بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک:

روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه تاریخ‌های ۲۵، ۲۴ و ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ و روز‌های پنجشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه تاریخ‌های ۸، ۲ و ۹ فروردین ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۱۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۲) از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

محدودیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های مازندراناعمال محدودیت تردد جنوب به شمال:

۳-۱) محدودیت قطعی تردد:

روز‌های شنبه، یکشنبه و سه شنبه تاریخ‌های ۱۲، ۴ و ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۸ از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود.

۲) از ساعت ۹ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۱۱ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

۴-۱) پیش بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک:

روز‌های جمعه، جمعه، شنبه و دوشنبه تاریخ‌های ۱۱، ۱۰، ۳ و ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۱۰ از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود.

۲) از ساعت ۱۱ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۱۳ از مرزن آباد به سمت یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

تبصره ۱: تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۸ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

تبصره ۲: در صورت افزایش حجم تردد در آزادراه تهران – شمال و احتمال کندی ترافیک در داخل تونل‌ها با اعلام مامورین مستقر در محل مسیر جنوب به شمال به صورت مقطعی از ابتدای آزادراه مسدود خواهد شد.

۲- محور هراز

۱-۲) در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ الی روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۷ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

تبصره ۱: در صورت افزایش بیش از حد حجم ترافیک در روز‌های دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ و ۲۹ و ۱۴۰۳/۰۱/۱ و ۲ محدودیت مقطعی از پلیس راه آمل به سمت تهران اعمال خواهد شد.

 

وسیله نقلیه سنگین:

۱- محور کرج – چالوس

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کرج – چالوس و بالعکس ممنوع می‌باشد.

۲- محور هراز

۱-۲) تردد انواع تریلر همچنان در محور هراز و بالعکس ممنوع می‌باشد.

۲-۲) در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ الی روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۷ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

۳-۲) تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ روز یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ الی ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ از محور هراز و بالعکس ممنوع می‌باشد.

 

۳- محور تهران – فیروزکوه – قائم شهر

تردد کلیه تریلر‌ها از ساعت ۰۶:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ روز‌های دوشنبه و سه شنبه مورخ‌های ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ و ۲۹ و روز‌های جمعه، شنبه، شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۳، ۱۳، ۱۲، ۱۱، ۴ و ۱۴ محور قائمشهر – فیروزکوه – تهران و بالعکس در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه ممنوع می‌باشد.

اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محور‌ها خواهد بود و با توجه به شرایط ترافیکی محور‌ها هرگونه تردد در ساعت و یا نحوه اجرا متحمل خواهد بود.

منبع خبر: رکنـا