به گزارش زیرنویس به نقل از انتخاب،سخنانی از قول مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر مطرح شد که به معنای تایید تنبیه دانش آموزان خصوصا اتفاق اخیر در یکی از مدارس شهرستان دشتی ارزیابی می شود. فایل صوتی از سخنان «علی موحدی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در جمع مدیران مدارس شهرستان بوشهر منتشر شده […]

به گزارش زیرنویس به نقل از انتخاب،سخنانی از قول مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر مطرح شد که به معنای تایید تنبیه دانش آموزان خصوصا اتفاق اخیر در یکی از مدارس شهرستان دشتی ارزیابی می شود.

فایل صوتی از سخنان «علی موحدی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در جمع مدیران مدارس شهرستان بوشهر منتشر شده که وی در بخشی از اظهاراتش، اتفاق اخیر درباره تنبیه دانش آموزان یک مدرسه غیردولتی در شهر خورموج را محکوم نکرده، بلکه توصیه کرده بجای اینکه چنین اقدامی زیر دوربین باشد، در اتاق دیگری صورت بگیرد!

موحدی در این جلسه که طی اسفندماه برگزار شد، با بیان اینکه مدیران ما باید بخشی از حل مسله باشند نه اینکه خودشان مسئله شوند، گفته «تو شهرستان، مدیر ما میشه خودش یک مساله، مثل تو دشتی، که اتفاقی افتاد و میشه مساله. اونجا مدیر دوربین مدار بسته نصب کرده، بعد بچه مردم آورده زیر همون دوربین زده، خوب ببرش اتاقی دیگه…» (خنده حاضران)

اشاره موحدی به انتشار کلیپ ضرب و شتم دانش آموزان در دبستان غیرانتفاعی خورموج می باشد که ویدئوی آن ۲۵ بهمن ماه توسط یک رسانه خارج کشور منتشر شد.

متعاقبا آموزش و پرورش استان در واکنش به این اتفاق، از عزل مدیر این مدرسه و معرفی وی به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش: شوخی درون جلسه بود!

خبرنگار «خلیج فارس» با مدیرکل آموزش و پرورش استان تماس گرفت تا توضیحات وی را نیز منعکس کند، اما موحدی به تماس ها پاسخ نداده و طی پیامکی اعلام کرد «به دلیل حضور معاون وزیر، درگیر جلسات هستم و می توانید با مدیر روابط عمومی اداره کل هماهنگ شود.»

متعاقب آن، گنخکی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان، وقتی متوجه سوژه خبرنگار ما شد، درخواست کرد فایل صوتی مدیرکل برای وی ارسال شود تا پیگیری کند.

حدود دو ساعت بعد (ساعت ۱۵:۱۰ روز یکشنبه) مدیرکل آموزش و پرورش استان در گفتگوی تلفنی با خبرنگار «خلیج فارس» به ارائه توضیحاتی درخصوص سخنان خود پرداخت و آن را «شوخی درون جلسه» عنوان کرد.

موحدی با بیان اینکه «۳۶ سال سابقه خدمت در دستگاه آموزش و پرورش دارم و سابقه من روشن است»، اظهار داشت: همواره در جمع همکاران تاکید می کنم که ما از صدقه سر دانش آموزان حقوق می گیریم، چون اگر آنها نباشند، نیازی به ما نیست، بنابراین با هرکاری که عزت نفس و شان دانش آموز را زیرسوال ببرد مخالم.»

وی درخصوص بخشی از سخنانش که واکنش برانگیز است، بیان کرد: «من در جلسه مدیران مدارس بوشهر گفتم برای اینکه منظورم را بهتر تفهیم کنم که مدیر ما نباید خودش مسئله و چالش باشد، از شهرستان دشتی مثال آوردم، آنچه هم که در ادامه اش گفتم صرفا شوخی درون جلسه بوده که گاهی نیاز است در سخنرانی بکار برود تا مخاطب را بهتر متوجه منظور خود کنیم، وگرنه هرگز تنبیه را در مدارس تایید نمی کنم. کما اینکه درباره اتفاق رخ داده در شهرستان دشتی (ضرب و شتم دانش اموزان) سریعا واکنش نشان دادیم.»