به گزارش رکنا ، از سازمان هواپیمایی کشوری ، «جعفر یازرلو» با اعلام این خبر افزود: مجوز فعالیت دو شرکت خدمات مسافرت هوایی یاد شده به دلیل گرانفروشی و نمایش نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی بالاتر از نرخنامه ابلاغی این سازمان به مدت یک ماه تقویمی تعلیق شد. یازرلو همچنین گفت: سازمان هواپیمایی کشوری […]

به گزارش رکنا ، از سازمان هواپیمایی کشوری ، «جعفر یازرلو» با اعلام این خبر افزود: مجوز فعالیت دو شرکت خدمات مسافرت هوایی یاد شده به دلیل گرانفروشی و نمایش نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی بالاتر از نرخنامه ابلاغی این سازمان به مدت یک ماه تقویمی تعلیق شد.

یازرلو همچنین گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به معاون دادستان و جانشین سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ویژه فرودگاه‌های تهران، فهرست هشت سایت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما به نشانی

www.Hamanseir۷۲۴.ir

www.Golgasht.net

www.۷۸۰bilit.ir

www.flytooday.ir

www.anilparvaz.com

www.flayday.ir

www.aniticket۲۴.ir

www.sepidcharter.co

را برای صدور دستور انسداد و مسدود کردن درگاه ارسال کرد.

وی ادامه‌داد: نظارت‌های سازمان هواپیمایی کشوری بر روند فروش بلیت هواپیما در همه بخش‌ها از جمله اینترنتی و در این ایام تشدید شده و اجازه تخلف به هیچ یک از آژانس‌ها و یا سایت های فروش بلیت داده نمی شود.

دی ماه امسال مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی از اعلام جرم علیه ۹ شرکت متخلف هواپیمایی بخش خصوصی به دلیل گران‌فروشی بلیت خبر داده بود.

عدم نصب و به‌کارگیری نرخ‌نامه بلیت‌های پرواز داخلی و خارجی (که جزو الزامات قانونی است)، عدم رعایت سقف میزان نرخ مصوب، اعلام نرخ‌ها برخلاف واقع، با تعلل و گاهی اوقات به صورت سلیقه‌ای، از جمله تخلفات این دفاتر فروش بود.