اسرائیل دیگر تحت حمایت آمریکا نیست
اسرائیل دیگر تحت حمایت آمریکا نیست

اطلاعات نوشت: شبکه اسرائیلی کان اعلام کرد که تل‌آویو از واشنگتن انتظار دارد حماس را سرنگون کند، نه دولت اسرائیل را. یک مقام اسرائیلی با بیان اینکه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم تصمیم گرفته رویارویی شدیدی را با جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا   آغاز کند، گفت: روابط بین دو طرف تقریباً غیر قابل بازگشت شده […]

- اسرائیل دیگر تحت حمایت آمریکا نیست

اطلاعات نوشت: شبکه اسرائیلی کان اعلام کرد که تل‌آویو از واشنگتن انتظار دارد حماس را سرنگون کند، نه دولت اسرائیل را.

یک مقام اسرائیلی با بیان اینکه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم تصمیم گرفته رویارویی شدیدی را با جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا   آغاز کند، گفت: روابط بین دو طرف تقریباً غیر قابل بازگشت شده است.

این مقام رژیم صهیونیستی که نامی از او برده نشده است، گفت دولت آمریکا می‌خواهد بنیامین نتانیاهو را سرنگون  کند.

این مقام صهیونیست به گزارشی از سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا که بر اساس آن، بقای دولت نتانیاهو به دلیل مدیریت جنگ علیه حماس در غزه ممکن است تهدید شود، واکنش نشان داد.

در این راستاروزنامه تایمز اسرائیل گزارش سرویس های اطلاعاتی آمریکا را تلاش برای سرنگونی نتانیاهو  ارزیابی کرد. همزمان تلویزیون اسرائیل هم اعلام کرد نتانیاهو به دلیل گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا که احتمال از دست دادن قدرتش را نشان می‌دهد، عصبانی است.

روز سه‌شنبه هم روزنامه اسرائیلی یدیوت آهارانوت نوشت: یک گزارش از سوی سیا نشان می‌دهد که وضعیت نتانیاهو و ائتلاف مذهبی و راست افراطی او در خطر است.

ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا این بود که عدم اعتماد به توانایی‌های نتانیاهو برای ادامه حکومت، در میان اسرائیلی‌ها عمیق‌تر شده و انتظار می‌رود اعتراضات گسترده‌ای برای استعفای او شکل گیرد.

گفتنی است تنش‌ها بین دولت بایدن و کابینه نتانیاهو پس از شکست مذاکرات برای آتش‌بس در غزه قبل از آغاز رمضان در دوشنبه گذشته، تشدید شده است.

 

منبع: اطلاعات انلاین