دولت سیزدهم مصمم به عدالت و شفافیت اقتصادی و مقابله با فساد است
دولت سیزدهم مصمم به عدالت و شفافیت اقتصادی و مقابله با فساد است

دولت سیزدهم تلاش اصلی خود را بر این قرار داد تا امکان بروز فساد را به حداقل برساند و این موضوع با توسعه خدمات دولت الکترونیک محقق می شود که یه طور جدی در دستور کار قرار دارد.

سید”احسان خاندوزی” روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار کرد: رییس جمهور همواره بر مساله عدالت و ایجاد بسترهای اقتصادخیز تاکید دارد و بخشی از این شفافیت‌هایی که در دولت ایجاد شد، فرصت رشد اقتصاد را مهیا کرد، البته مشکلاتی هم وجود دارد.

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم تلاش اصلی خود را بر این قرار داد تا امکان بروز فساد را به حداقل برساند و این موضوع با توسعه خدمات دولت الکترونیک محقق می شود که یه طور جدی در دستور کار قرار دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه شفافیت در امور اقتصادی مورد توجه دولت است، افزود: شفافیت های رخ داده در مورد ابربدهکاران بانکی در این راستا قرار داشت و به مثابه نورافکن بزرگ تابیده شده بر تاریک‌خانه‌ای بود که مشخص نبود چه کسانی در آنها تصمیم می‌گیرند و سود و زیان شان چه روندی داشت.

به گزارش زیر نویس ،خاندوزی با اشاره به سفر امروز خود به همدان، یادآور شد: تامین مالی پروژه‌های استان همدان را به صورت ویژه‌تر و به طور مشخص در حوزه صنعتی و کشاورزی که مورد تاکید استاندار همدان است، پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: از بانک صنعت و معدن و توسعه صادرات می خواهیم پروژه‌هایی که از استان همدان معرفی می‌شود با ضریب ویژه‌تری مد نظر قرار گیرند تا در کوتاهترین زمان ممکن و تا قبل از سفر دوم رییس جمهور به تکمیل این پروژه‌ها سرعت دهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه عدالت محوری از شعارهای محوری و اولویت های دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تلاش کردیم بر برخی از این بی‌عدالتی‌ها غلبه کنیم.

خاندوزی گفت: برخی از این بی‌عدالتی‌ها ناشی از این بود که مردم و فعالان اقتصادی حقوقی دارند که از سمت دستگاه‌های اجرایی رعایت نمی شد و در این دولت تلاش کردیم زمینه احقاق حق فعالان اقتصادی را بیشتر فراهم کنیم.

وی به تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اشاره و با بیان اینکه دولت سیزدهم در این زمینه درخشان ظاهر شده است، تصریح کرد: صدور مجوزهای کسب و کار به یک مطالبه عمومی و جریانی متمایز از گذشته تبدیل شد، در حالی‌که پیش از این به عنوان یک مصداق ظلم اقتصادی به آن می‌شد نگاه کرد.

به گفته این عضو کابینه دولت سیزدهم، سازوکار صدور مجوزهای کسب و کار در گذشته بستر رشوه و فساد را فراهم می کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از مشکلات درگذشته در رابطه با نحوه هزینه کرد مالیات ها بود، گفت: در این راستا مالیات بیش از ۲ هزار شرکت تولیدی را به حساب خود استان‌ها بازگرداندیم تا در محل فعالیت واحدهای صنعتی هزینه شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در رابطه با عوارض آلایندگی که برخی صنایع داشتند، سازمان مالیاتی را مکلف کردیم که عقب افتادگی‌های قبلی را جبران کند و در برخی استان‌ها هزار میلیارد تومان و در برخی استان‌ها همچون خوزستان تا پنج هزار میلیارد تومان به شهرداری‌ها و هیاری‌های این استان‌ها برگشت و فضایی مناسبی برای خدمات دهی بهتر مدیریت شهری ایجاد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نسبت مصارف به منابع یا تسهیلات به سپرده بانک‌ها را تکلیف کردیم تا ۵۰ درصد در استان‌ها استفاده شود، تصریح کرد: این نسبت در همدان بیش از ۹۵ درصد است و برخی استان‌ها به قانون تمکین نکردند که موجب می‌شود دسترسی و امکان فرصت فعالان اقتصادی به منابع کاهش یابد که این روند باید اصلاح شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز پنجشنبه پس از ورود به همدان با حضور در گلزار شهدای این شهر به شهدای والا مقام ادای احترام کرد.

«سید احسان خاندوزی» با استقبال رسمی استاندار همدان و جمعی از مسوولان استان وارد همدان شد.

بازدید از ۲ شرکت (سحر و پایا بسپار) در شهرک صنعتی بوعلی، بازدید از بازار سنتی همدان، دیدار با امام جمعه، دیدار با فعالان اقتصادی و شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان از برنامه های سفر یک روزه وزیر اقتصاد به همدان است

منبع :خبرگزاری جمهوری اسلامی