نیروهای امنیتی چگونه از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کردند؟
نیروهای امنیتی چگونه از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کردند؟

پس از ناکامی دشمنان در اغتشاشات سال گذشته، توطئه‌ها و تلاش‌های بسیاری از سوی آنها صورت گرفت تا از سویی این ناکامی به گونه‌ای جبران شود و از سوی دیگر برای چندمین بار توسط نیروهای امنیتی ، شانس خود را برای ایجاد ناآرامی و آشوب در کشور امتحان کنند.

برهمین اساس دشمنان تلاش کردند تا با طراحی عملیات‌های گسترده تروریستی که از ضریب کشتار و خشونت بالایی برخوردار باشد سراسر کشور را با آشوب و درگیری ناامن کنند.دشمنی که در جنگ ترکیبی هم بعد از اغتشاشات سال گذشته شکست خورده بود تلاش داشت به هر شکلی شده ضربه خود را به مردم و نظام وارد کند که در این مسیر هم با هوشیاری و آمادگی دستگاه های اطلاعاتی و نیروهای امنیتی کشور به بن بست خورد.

انهدام یک شبکه گسترده تروریستی _ صهیونیستی

اوایل و اواخر مرداد ماه سال جاری بود که وزارت اطلاعات در دو اطلاعیه جداگانه اعلام کرد با همکاری نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و فرماندهی انتظامی کشور توانسته اعضای یک شبکه گسترده تروریستی _ صهیونیستی را شناسایی و منهدم کند.

 تروریست های دستگیر شده قصد داشتند در آستانه محرم دست به اقدامات متعدد خرابکارانه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و مازندران بزنند.

این اقدام سربازان گمنام امام زمان(عج) موجب شد این شبکه تروریستی در انجام اقدامات متعدد خرابکارانه خود ناکام بماند.

نیروهای امنیتی چگونه از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کردند؟

نیروهای امنیتی از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کردند.

خنثی‌سازی بمب‌هایی که می‌توانست جان انسانهای زیادی را بگیرد

اعضای این شبکه تروریستی تلاش داشتند تا با مهمات، بمب ها و تجهیزاتی که با خود داشتند در امکان شلوغ و تجمعات مختلف مردمی، دست به اقدامات تروریستی بزنند اما آمادگی و رصد دقیق نیروهای امنیتی کشورمان باعث شد در دام بیفتند و نقشه های شوم آنها ناکام بماند.

 بمب‌هایی که  تروریست‌ها با خود داشتند قدرت تخریب بالایی داشت و در صورتی که این تیم تروریستی بازداشت و مهمات آنها کشف نمی‌شد هر کدام از بمب‌ها می توانست جان انسانهای بی گناه بسیاری را بگیرد.

تروریست‌, سربازان گمنام, سلطنت‌طلب, نیروهای امنیتی, وزارت اطلاعات - نیروهای امنیتی چگونه از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کردند؟

از این شبکه تروریستی تعداد ۴۳ بمب با قدرت تخریب بالا و قابلیت کنترل از راه دور، کشف و خنثی شد که از این بمب‌ها ۲۰ بمب دارای ویژگی پرتابی بود که تروریستها قصد داشتند از آنها علیه هیئات و تکایا استفاده گفتند.

برنامه تروریست‌ها برای منفجر کردن بمب در تجمعات مردمی

انفجار در مزار سپهبد مجاهد شهید حاج قاسم سلیمانی(ره) در زمانی که سیل عظیم دوستاران و عاشقان این شهید گرانقدر در آنجا حضور داشتند از اقدامات دیگری بود که تروریست های دستگیر شده برای آن برنامه ریزی کرده بودند. این جنایتکاران همچنین قصد داشتند برخی مراکز که تجمعات مردمی در آن وجود دارد و همچنین اماکن سوخت‌گیری را منفجر کنند.

 انفجار دکل‌های برق و ایستگاه‌های گاز نیز از دیگر برنامه های این گروه تروریستی بود با این هدف که با این کار تأمین نیازهای داخلی و صادراتی و اهداف دیگری از این قبیل را مختل کنند.

علاوه بر این بمب‌ها چند خانه‌ تیمی، انواع سازه‌های فلزی انفجاری، چاشنی‌های مربوطه، انواع مواد شیمیایی صنعتی و مواد پیش‌ساز انفجاری، کیت‌های الکترونیکی، ریموت‌های کنترلی برای هدایت انفجار از راه دور، فیتیله‌های انفجاری، چندین قبضه کلت کمری، سلاح‌های شکاری ساچمه‌زن و مقادیر فراوانی سلاح سرد و ابزارهایی صرفاً با کاربرد در اغتشاشات خیابانی کشف و ضبط شد.

تروریست‌, سربازان گمنام, سلطنت‌طلب, نیروهای امنیتی, وزارت اطلاعات - نیروهای امنیتی چگونه از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کردند؟

حمایت مالی و تجهیزاتی رژیم اشغالگر قدس از تروریستها

اعضای شبکه منهدم شده به‌ واسطه‌ کانون‌های تروریستی مستقر در کشورهای دانمارک و هلند به سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر قدس متصل بودند و توسط آن رژیم حمایت مالی و تجهیزاتی می‌شدند. آنها در آستانه ماه محرم سال جاری قصد انجام چندین عملیات تروریستی در استان‌های گفته شده را داشتند.

اعضای هسته‌های بازداشت شده، پیش از این نیز به‌عنوان اقدامات آزمایشی و توان‌سنجی برای ارائه به کارفرمایان مستقر در دانمارک و هلند، چندین عملیات ایذایی انجام داده و عکس و فیلم آنها را برای رسانه‌های تروریستی مستقر در اروپا و آمریکا ارسال کرده بودند.

این فیلم‌ها شامل تصاویری از پرتاب کوکتل‌مولوتف به ساختمان‌های دولتی، حملاتی به پایگاه‌های بسیج، آتش‌زدن چند بانک، چندین دستگاه عابربانک، اتوبوس‌های شهری، آنتن‌های مخابراتی، ایجاد انفجار در مقابل دفتر یکی از مراجع عظام در ساری، نصب پرچم رژیم موقت صهیونیست و پرچم‌های منتسب به گروهک‌های سلطنت‌طلب در محل‌های مختلف و … بود.

فیلم زیر نحوه دستگیری این تروریست‌ها را نشان می دهد:

ضربه جدید وزارت اطلاعات به شبکه‌ تروریستی – صهیونیستی در ۴ استان

در ادامه ضربات سنگینی که وزارت اطلاعات به شبکه تروریستی – صهیونیستی وارد کرد، روز گذشته نیز اعلام شد که نیرو‌های عملیاتی این وزارت موفق شده اند به عناصر دیگری از شبکه‌ در ۴ استان کشور ضربات سنگینی را وارد کنند.

خلاصه‌‌ای از پرونده‌ها:

همانطور که در ابتدا گفته شد این شبکه تروریستی تلاش داشتند در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و مازندران دست به اقدامات متعدد خرابکارانه بزنند اما تسلط کامل و جامع دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور باعث شد اعضای این شبکه در استانهای مختلف دستگیر شوند.

دستگیری ۲ تروریست مسلح و مجهز در خوزستان

۲۸ مردادماه گذشته، دو تروریست کاملاً مسلح و مجهز، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان خوزستان دستگیر شدند. از این افراد، تعداد ۳۸۲ قلم انواع بمب‌های دست‌ساز، ابزارآلات و مواد شیمیایی پیش‌ساز بمب و ۶۵ بمب آتش‌زای آماده، کشف و ضبط شد.

دستیگری عنصر عملیاتی تروریستها در مازندران

اول شهریور ماه جاری، عنصر عملیاتی آن کانون تروریستی با سابقه‌ چندین عملیات خرابکارانه، توسط جان‌برکفان گمنام اداره کل اطلاعات استان مازندران، بازداشت شد.

این متهم مدتی پیش از دستگیری، تعداد دو بمب صوتی آماده‌ انفجار، همراه با دستگاه‌های کنترل از راه دور، از سرپل کانون تروریستی مستقر در کشور هلند دریافت کرده بود.

دستگیری ۲ تروریست‌ در کرمانشاه

اول شهریور هم دو نفر از عوامل عملیاتی تروریست‌ها، با شناسایی قبلی و اقدامات هوشمندانه‌ اداره کل اطلاعات استان کرمانشاه، شناسایی و بازداشت شدند.

این متهمین، عملیات‌های ایذایی متعددی در سطح آن استان انجام و ضمن فیلم‌برداری از اقدامات مذکور، فیلم‌ها را برای سرکردگان کانون تروریستی مستقر در دانمارک و هلند ارسال می‌کردند.

طراحی سناریوی کشته‌سازی برای قتل یک فرد توسط خواهر و برادران

اما از کشفیات بسیار قابل تأمل در این پرونده، طراحی «سناریوی کشته‌سازی» برای قتل برادر، توسط خواهر و دیگر برادران است!

در خلال تحقیقات امنیتی ـ اطلاعاتی، مشخص شد که یکی از عناصر بازداشت شده، بدلیل اعتیاد شدید، مشکلات اخلاقی و اختلافات خانوادگی، مورد نفرت و غضب سایر اعضای خانواده قرار داشته و آن‌ها در صدد قتل وی بوده‌اند.

از آنجا که این فرد سابقه‌ دو نوبت دستگیری به اتهام اوباش‌گری در پاییز سال گذشته داشته است، خواهر وی (دیگر متهم بازداشتی) با برآورد بودجه لازم در حال فراهم آوردن مقدماتی برای اجرای سناریوی کشتن او در سالگرد وقایع سال گذشته و انتساب قتل فرد معتاد به مأمورین حفظ نظم و امنیت و سپس، انجام تجلیل از وی تحت عنوان «یک مبارز قهرمان» بود!

مستندات اطلاعاتی ذی‌ربط و اعترافات صریح هر دو متهم این پرونده، به آگاهی مرجع محترم قضایی رسیده است.

کشف تجهیزات نظامی یک گروه خرابکار توسط دلاورمردان گمنام سیستان و بلوچستان

در تاریخ سوم شهریور ماه جاری، دلاورمردان گمنام اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان با یورش به محل نگهداری تجهیزات نظامی یک گروه خرابکار در توابع شهرستان تفتان، تسلیحات و تجهیزات دپو شده برای انجام عملیات ایذایی و تروریستی در روزهای آتی را کشف و ضبط کردند.

تروریست‌, سربازان گمنام, سلطنت‌طلب, نیروهای امنیتی, وزارت اطلاعات - نیروهای امنیتی چگونه از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کردند؟

در این پرونده نیز، برخی تجهیزات مکشوفه حکایت از در جریان بودن سناریو انجام عملیات تروریستی و انتساب آنها به نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی بوده است.

تجهیزاتی که از تروریست‌ها کشف شد

به دنبال ضربه وزارت اطلاعات به شبکه‌ گسترده‌ تروریستی – صهیونیستی در ۴ استان کشور دو قبضه تیربار گرینوف همراه با ۵۵۹ فشنگ مربوطه، یک قبضه مسلسل ام-۱۶ همراه با ۴ تیغه خشاب و فشنگ‌های ذی‌ربط، چهارده عدد نارنجک تفنگی ۴۰ میلی، لباس‌هاس نیروهای نظامی و انتظامی کشور، ۳ دستگاه بی‌سیم، چراغ گردان مورد استفاده‌ی نیروهای امنیتی و انتظامی و اقلام دیگری از این قبیل کشف شده است.

تروریست‌, سربازان گمنام, سلطنت‌طلب, نیروهای امنیتی, وزارت اطلاعات - نیروهای امنیتی چگونه از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کردند؟

اتصال تروریستها به یک کانون تروریستی به سرکردگی شاهین زحمتکش

وزارت اطلاعات اعلام کرده براساس تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف کشفیات و دستگیری‌ها و نیز با نگاهی به پروژه‌ وسیع آماده سازی ۴۳ بمب نتایج بسیار قابل تأملی بدست آمده است.

بر همین اساس گفته شده که تمامی متهمین و ۴۳ بمبی که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد و کلیه‌ تجهیزات و متهمینی که گفته شد در استانهای خوزستان، مازندران و کرمانشاه کشف و بازداشت شده اند متصل به یک کانون تروریستی به سرکردگی فردی با نام اصلی شاهین زحمتکش فرزند مهدی و نام مستعار شاهین لو، مستقر در کشور دانمارک است.

تروریست‌, سربازان گمنام, سلطنت‌طلب, نیروهای امنیتی, وزارت اطلاعات - نیروهای امنیتی چگونه از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کردند؟

پدر و مادر نامبرده سابقه‌ عضویت در گروهک تروریستی منافقین را دارند و پدر او به اتهام عملیات تروریستی در سال ۱۳۶۱ محاکمه و محکوم به اعدام شده است. شاهین زحمتکش در سن ۱۷ سالگی به دانمارک مهاجرت کرده و بدلیل فقدان استعداد، از تحصیل بازمانده و به خوانندگی در رستوران‌ها و بارهای پایتخت دانمارک مشغول شده است.

در گزارشی که پیش از این نوشتیم جزئیات بیشتری را درباره شاهین زحمتکش و فعالیت‌های خرابکارانه وی منتشر کردیم. این گزارش را اینجا بخوانید.

 همکار تروریست یاد شده بنام سیامک تدین طهماسبی فرزند اصغر و معروف به «مگس»، مستقر در کشور هلند است. این فرد، قبلاً نقاش و گرافیست بوده که پس از مدتی به انتشار آثار موهن نسبت به مقدسات اسلامی و پس از آن و بتدریج، ارتباطات وی با محافل صهوینیستی نمایان می‌شود. تا جایی که به انتشار مطالبی در حمایت از رژیم صهیونیستی و نهایتاً انجام مأموریت‌های ابلاغ شده توسط سرویس‌های جاسوسی آن رژیم کودک‌کش، مبادرت می‌ورزد.

تروریست‌, سربازان گمنام, سلطنت‌طلب, نیروهای امنیتی, وزارت اطلاعات - نیروهای امنیتی چگونه از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کردند؟

دیگر عناصر و عوامل اصلی این کانون تروریستی، بیش‌ترین استقرار و تردد را در کشورهای آلمان و ترکیه دارا هستند.

تروریست‌ها چه زمانی قصد عملیات داشتند؟

وزارت اطلاعات اعلام کرده بود که مقطع زمان انتخاب شده برای انجام عملیات در تمامی موارد مکشوفه، مقطع سالگرد اغتشاشات سال گذشته است. این به معنای زمینه‌چینی برای باز تولید آشوب است که البته، بصورت دقیق مورد توجه کلیه‌ حافظان نظم و امنیت کشور می‌باشد.

 همچنین اعلام شده بود که تنوع گروهک‌ها و کانون‌های تروریستی دخیل در باز تولید آشوب و اغتشاش، بسیار قابل تأمل است؛ از کانون‌های مستقر در آلمان، هلند و دانمارک تا داعشی‌های مستقر در افغانستان (عوامل جنایت شاهچراغ) و باندهای ساکن پاکستان، جملگی یک مقطع را با اهداف خاص برای انجام عملیات انتخاب می‌کنند. این نشان‌دهنده‌ وجود هسته‌ای هدایت کننده در تراز کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی است.

 وزات اطلاعات تاکید کرده بود که کشف تفنگ ساچمه‌زن، تیر و کمان‌های حرفه‌ای، میخ‌های سه‌پر (تجهیزاتی که در اغتشاشات شهری بکار می‌روند) در کنار و همراه با بمب‌های بسیار مخرب، تیربارها، مسلسل‌ها، انواع نارنجک‌ها و …، از هدف گذاری مشخص باز تولید اغتشاشات، حکایت دارند. به‌ویژه که از‌ عناصر متصل به کانون دانمارک، به وضوح سناریوی کشته‌سازی نیز کشف شده است.

تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و توییتر سکّوها و شبکه‌های اجتماعی هستند که اعلام شده به ترتیب بیش‌ترین کاربرد را بین تمامی کیس‌های کشف شده داشته‌اند،  این سکوها دقیقاً همان سکوهایی هستند که در آشوب‌های پاییز گذشته نیز، بیش‌ترین نقش را ایفا کرده و با ممنوعیت فعالیت در کشور مواجه شدند.

همچنین تاکید شده که ارتباط عناصر بازداشت شده با شبکه‌های ماهواره‌ای تروریستی نیز دقیقاً مشابه ارتباطات سال گذشته و رفتارهای آن شبکه‌ها (و در رأس آن‌ها شبکه‌های تروریستی موسوم به اینترنشنال و بی بی سی فارسی) نیز کاملاً منطبق بر رفتار سال گذشته می‌باشد.

پیشرفت باشگاه تروریست‌پرور غربی، از تولید گروه‌های تروریستی در سرزمین‌های دیگر، به آفرینش «گروهک‌های تروریستی نوپدید» در غرب

وزارت اطلاعات در بیانیه روز گذشته خود تاکید کرده بود  که پیش از این، حمایت کشورهای غربی از گروهک‌های تروریستی همچون گروهک های موسوم به کومله و دموکرات و منافقین و تجزیه طلبان گوناگون مصادیق فراوانی داشت. همچنین است خلق گروهک‌های جنایتکار همچون داعش و سایر گروهک‌های تکفیری – تروریستی، در سرزمین های دیگر (غیر غربی) دیده شده بود. اما اینک و در خصوص کانون تروریستی گزارش حاضر، پیشرفت باشگاه تروریست‌پرور غربی، از تولید گروه‌های تروریستی در سرزمین‌های دیگر، به آفرینش «گروهک‌های تروریستی نوپدید» در خاک کشورهای غربی است!

در این بیانیه تاکید شده بود که به مُوازات این قُبح‌زدایی، پدیده‌ جدید دیگر، فرآیند تبدیل خواننده‌ کاباره‌ای و نقاش هرزه‌نگار فراری، و مساکین خانه بر دوش، به «تئوری پردازان نئوتروریسم» و سرکردگان گروهک های تروریستی و طراحان تراز بالای عملیاتی و پشتیبانی کنندگان متموّل مالی و تسلیحاتیِ گلّه‌ای از تروریست‌ها، که تمامی فرآیند این تبدیل و تغییر در خاک کشورهای دانمارک و هلند و آلمان صورت گرفته است!

وزارت اطلاعات همچنین یادآور شده بود: از همین روست که دولت‌های متظاهر غربی و مدعیان انسانیت و حقوق بشر، حمایت از کارنامه‌ی سیاه این قبیل تروریست‌ها، گر چه آشکارا و با طبل و دُهُل مرتکب دهها جنایت و قتل و خونریزی شده باشند را «وظیفه‌ی انسانی» خود می‌دانند. از همین‌گونه است سینه چاک کردن بی شرمانه‌ی دولت های اروپایی برای تروریست خون آشام محکوم به اعدامی همچون جمشید شارمهد که این نیز ((وقاحتی نوپدید)) است.

نجات جان هزاران انسان بی‌گناه با هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی و نیروهای امنیتی

به گزارش زیرنویس، قطعا اگر فداکاری، آمادکی و هوشیاری دستگاه ها و نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) نبود این شبکه تروریستی می‌توانست با برنامه ریزی ها و استفاده از تجهیزات و مهماتی که داشتند یک فاجعه ملی را رقم بزند. مسلما ضربات پی در پی نیروهای امنتی کشورمان به این شبکه نشان از اشراف و تسلط کامل و جامع دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور بر اقدامات و فعالیت‌های ضدانقلاب دارد و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور مجددا ثابت کردند که در راه حراست از ملت بزرگ ایران با تکیه بر دانش و تجربه‌های داخلی هر چه در توان داشته اند دریغ نکرده اند.

منبع:فارس