حضور قطعات بتنی ایران در بازار‌های صادراتی
حضور قطعات بتنی ایران در بازار‌های صادراتی

بتن آماده به علت اینکه محصول فاسد شدنی بوده و زمان نگهداری آن از تولید تا مصرف فقط حدود یک ساعت بوده است قابل صادر شدن نیست، اما صنایع وابسته به آن یعنی قطعات بتنی، سیمان و ماشین الات این صنعت قابلیت صادرات دارد.

دبیر انجمن صنفی تولید بتن  گفت: در تولید بتن آماده و قطعلت بتنی بیش از ۵۰ درصد سیمان کل کشور مصرف می‌شود. این محصولات در ۱۲۰۰ کارخانه تولید و ۱۵ هزار کامیون نیز این محصولات را حمل می کنند.

کریمی درباره صادرات بتن از کشورمان افرود: بتن آماده به علت اینکه محصول فاسد شدنی بوده و زمان نگهداری آن از تولید تا مصرف فقط حدود یک ساعت بوده است قابل صادر شدن نیست، اما صنایع وابسته به آن یعنی قطعات بتنی، سیمان و ماشین الات این صنعت قابلیت صادرات دارد.

وی درادامه بیان کزد: محصولات بتنی ظرفیت زیادی برای صادارت دارد، ولی سهم ما از بازار‌های صادراتی بسیار کم است. عمده قطعات بتنی ایران به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، آسیای مرکزی و کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

به گزارش زیر نویس ،دبیر انجمن صنفی تولید بتن درباره مزیت قطعات بتنی ساخت کشورمان گفت: این قطعات از نظر کیفیت بالا و هزینه تولید آن پایین است بنابراین می‌توانند با نشان‌های خارجی رقابت کنند.

کریمی در پایان اظهار کرد: یکی از مشکلات در صادرات قطعات بتنی حمل و نقل است که این مشکل بیشتر به دلیل بالا بودن هزینه لوازم‌های یدکی خودرو‌ها و فرسودگی ناوگان حمل و نقل است.

نمایشگاه بین المللی تخصصی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران هفتم تا دهم شهریور ماه سال ۱۴۰۲ برای اولین بار در کشور در نمایشگاه بین المللی شهر افتاب تهران برگزار شد

 منبع :خبرگزرای صداوسیما