به گزارش زیرنویس، مجلس نمایندگان ایالات متحده یک هفته پس از تصویب لایحه‌ی خبرساز فیلترشدن تیک‌تاک، لایحه‌ی دیگری تصویب کرده است که می‌خواهد از اطلاعات کاربران آمریکایی دربرابر کشورهای خارجی محافظت کند. به نقل از زومیت، لایحه‌ی جدید که محافظت از داده‌ی آمریکایی‌ها دربرابر دشمنان خارجی یا HR 7520 نام دارد، فروش اطلاعات قابل‌شناسایی شخصی […]

- تصویب لایحه خبرساز در کنگره/ قانون منع فروش اطلاعات مردم آمریکا به ایران چیست؟

به گزارش زیرنویس، مجلس نمایندگان ایالات متحده یک هفته پس از تصویب لایحه‌ی خبرساز فیلترشدن تیک‌تاک، لایحه‌ی دیگری تصویب کرده است که می‌خواهد از اطلاعات کاربران آمریکایی دربرابر کشورهای خارجی محافظت کند.

به نقل از زومیت، لایحه‌ی جدید که محافظت از داده‌ی آمریکایی‌ها دربرابر دشمنان خارجی یا HR 7520 نام دارد، فروش اطلاعات قابل‌شناسایی شخصی آمریکایی‌ها به کشورهای خارجی مثل چین، روسیه، کره‌شمالی و ایران را برای شرکت‌های دیتا بروکر (کارگزاری داده) ممنوع می‌کند.

درصورت نقض قانون و فروش اطلاعات حساس مثل موقعیت مکانی یا داده‌های سلامتی، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) شرکت‌های دیتا بروکر را جریمه‌ی مالی می‌کند. لایحه‌ی HR 7520 با چراغ سبز ۴۱۴ نماینده‌ی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

رئیس کمیته‌ی انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ی جدید را رهبری می‌کند. این لایحه سریعاً تأیید اولیه‌ی کمیته را دریافت کرده و وارد مجلس شده بود. قانون‌گذاران آمریکا امیدوارند که دو لایحه‌ی اخیر به این کشور برای افزایش امنیت ملی و محافظت از اطلاعات شهروندانش کمک کند.

لایحه‌ی متمرکز بر دیتا بروکرها برخلاف لایحه‌ی تیک‌تاک به نام هیچ شرکت مشخصی اشاره نمی‌کند؛ بلکه هدف اصلی‌اش محدودسازی دیتا بروکرها برای فروش و حتی انتشار اطلاعات حساس آمریکایی‌ها است. درصورت تبدیل لایحه به قانون، کمیسیون فدرال تجارت وظیفه‌ی اجرایی‌کردن آن را برعهده خواهد داشت.

اطلاعات حساسی که در لایحه به آن‌ها اشاره شده است، شامل اطلاعات بیومتریک و ژنتیکی، شماره‌ی تأمین اجتماعی، جزئیات بیماری و سلامتی و داده‌های مربوط‌ به موقعیت دقیق جغرافیایی می‌شود. با تصویب مجلس نمایندگان آمریکا، حالا لایحه‌ی یادشده باید وارد سنا شود و درصورت تصویب سنا، به امضای شخص رئیس‌جمهور نیاز خواهد بود.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین