برنامه فینال یزدانی ها و زارع در جهانی بلگراد
برنامه فینال یزدانی ها و زارع در جهانی بلگراد

مسابقات مقدمانی چهار وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان امروز (شنبه) در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و ۳ نماینده کشورمان به دیدار فینال راه یافتند.

در پایان مسابقات مقدماتی کشتی قهرمانی جهان، امیرمحمدیزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند.

فینال یزدانی ها و زارع در جهانی بلگراد

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

به گزارش زیر نویس ،در وزن ۶۱ کیلوگرم، رضا اطری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱ بر ۱ (اخطار ۳۰ ثانیه) مغلوب کودای اوگاوا از ژاپن شد  و با توجه به شکست این حریف ژاپنی مقابل کشتی گیر آمریکایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۱ پاتریک اولنزین از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر ماگومد خانیف از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در این دیدار ارنظر آکماتالیف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قرقیزستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

یزدانی در این دیدار با نتیجه ۱۳ بر ۲ مقابل رمضان رمضان اف کشتی گیر روسی الاصل و دارنده مدال نقره اروپا از بلغارستان پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف زاین رترفورد دارنده مدال نقره جهان از آمریکا می رود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۲ و ضربه فنی جایدن لاورنس از استرالیا را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم با نتیجه ۱۱ بر صفر بات اردن بیامباسورین از مغلوستان را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت.

وی در این مرحله مایلز ناظم امینه دارنده مدال برنز المپیک از سن مارینو را با نتیجه ۷ بر ۲ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر جاورایل شاپیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

نماینده کشورمان در دیدار فینال به مصاف دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا می رود.

برنامه فینال یزدانی ها و زارع در جهانی بلگراد

برنامه فینال در جهانی بلگراد

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۴ دانیل لیگتی از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

زارع در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و با جبران شکست سال گذشته، راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال نقره و برنز المپیک از گرجستان مبارزه می کند.

اسامی نفرات راه یافته به فینال مسابقات ۴ وزن نخست به شرح زیر است:

۶۱ کیلوگرم: ویتالی آروجایو (آمریکا) – عباس گادژی ماگومدوف (روسیه)

۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (ایران) – زاین رترفورد (آمریکا)

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (ایران) – دیوید تیلور (آمریکا)

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (ایران) – گنو پتریاشویلی (گرجستان)

منبع :پارس ورزشی