امکان “تحصیل رایگان و آنلاین دختران افغان” فراهم شد!
امکان “تحصیل رایگان و آنلاین دختران افغان” فراهم شد!

یک کارآفرین کشورمان از فراهم شدن امکان تحصیل رایگان و آنلاین دختران افغان در مقاطع دبیرستان و دانشگاه از طریق یک پلتفرم آنلاین خبر داد؛ اقدام به ساخت یک پلتفرم کردیم تا دختران افغان در هر جایی با بهترین معلمان فارسی زبان دنیا ارتباط بگیرند.

پیمان سرحدی؛ مخترع، کارآفرین و عضو بنیاد ملی نخبگان  از فراهم شدن امکان تحصیل رایگان و آنلاین دختران  افغان در مقاطع دبیرستان و دانشگاه از طریق پلتفرم آنلاین خبر داد و گفت: انگیزه اصلی برای راه‌اندازی پلتفرم و مدرسه آنلاین “وی کن اسکول”، موضوع آموزش دختران افغانستان است زیرا دختران از دبیرستان تا دانشگاه از زمان استقرار طالبان از تحصیل محروم شدند.

دبیر باشگاه فناوری یونسکو توضیح داد: همه انسان‌ها نیاز به آموزش همگانی دارند و بخصوص در کشورهای در حال توسعه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی این دغدغه را داشتم که بتوانم کاری انجام بدهم.

سرحدی یادآور شد: در این مدت کارهای جسته و گریخته‌ای از جمله برگزاری سمینارها و ورکشاپ‌ها در زمینه آموزش دختران در افغانستان و معلمان انجام شد اما کافی نبود.

 

عضو بنیاد ملی نخبگان تأکید کرد: از چند ماه قبل اقدام به ساخت یک پلتفرم کردیم تا دختران افغان در هرجایی با بهترین معلمان فارسی زبان در سراسر دنیا ارتباط بگیرند. این معلمان به طور داوطلبانه به دختران افغانستان آموزش می‌دهند و این دختران با این روش از سیر آموزشی عقب نمی‌مانند.

این کارآفرین و مخترع کشورمان گفت: آموزش، موضوعی حیاتی در جهان امروز است و نباید بگذاریم هیچ انسانی از آموزش محروم نشود. تلاش ما بر این بود دسترسی دختران افغانستان به اساتید آسان باشد و در این راه با اساتید مشورت کردیم و معتقدم آموزش‌های درنظر گرفته شده برای دانش آموزان مفیدتر است. تا امروز ۴۰۰ معلم برای تدریس در این پلتفرم اعلام آمادگی کردند و اول مهرماه ثبت‌نام در این پلتفرم آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: دختران افغان می‌توانند با مراجعه به وبسایت و ثبت‌نام رایگان، اطلاعات مقطع تحصیلی و درس‌های مورد نیاز را وارد می‌کنند. دوست داریم این پلتفرم پویا باشد و در یک زمانی بچه‌ها هم بتوانند توانایی تحصیلی خود در دروس مختلف را باهم به اشتراک بگذارند.

عضو بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: تلاش کردیم این پلتفرم کاربری آسان داشته باشد؛ در یکسو دانش‌آموزان و دانشجویان و از سویی دیگر، معلمان و برنامه‌های درسی قرار دارد که مطابق استانداردها اعلام می‌شود.

سرحدی گفت: پیشتر برای معلمان و اساتید فراخوان داده بودیم و از معلمان و اساتید می‌خواهیم اگر تمایل دارند به ما بپیوندند و به دختران افغانستان آموزش بدهند تا هیچ دختری از تحصیل محروم نباشند.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان و دانشجویان دختر محروم از تحصیل، می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند. ما با یونیسف همکاری نداشتیم اما آمادگی داریم با همه نهادهای ذی‌ربط همکاری کنیم.

به گزارش زیرنویس،  این کارآفرین و دارنده مدال طلای جهانی اختراعات تصریح کرد: این پلتفرم با دغدغه شخصی ساخته شده و بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی ما است. مشکلات امروز افغانستان به عدم پرورش مهارت و آموزش نادرست برمی‌گردد و اگر آنان را آموزش دهیم، می‌توانند در آینده کشورشان نقش بسزایی داشته باشند.

منبع:تسنیم