اطلاعیه سازمان امور مالیاتی درباره شناسه کالا و خدمت
اطلاعیه سازمان امور مالیاتی درباره شناسه کالا و خدمت

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی با هدف رفع ابهامات مربوط به دریافت شناسه کالا و خدمت برای مودیان اطلاعیه ای صادر کرد.

از سازمان امو مالیاتی، در این اطلاعیه آمده است: در صورت عدم اخذ شناسه کالا/خدمت، تولیدکنندگان/واردکنندگان کالا باید از طریق سامانه جامع تجارت به نشانی ntsw.ir و همچنین ارائه‌دهندگان خدمت از طریق سامانه مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران به نشانی portal.gs ۱-ir.org نسبت به اخذ شناسه کالا/خدمت اقدام کنند. شایان ذکر است مسوولیت تخصیص شناسه کالا/خدمت عمومی و اختصاصی با وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

در صورت عدم اخذ شناسه اختصاصی کالا/ خدمت در راستای تسهیل کار مودیان، در حال حاضر برای صدور صورتحساب استفاده از شناسه عمومی کالا/خدمت توسط مودیان بلامانع است.

با عنایت به اینکه پس از فرآیند نرخ‌گذاری مالیات بر ارزش افزوده، امکان مشاهده شناسه مذکور در سامانه stuffid.tax.gov.ir میسر می‌شود، در صورت عدم مشاهده اطلاعات شناسه اختصاصی اخذ شده توسط مؤدیان در سامانه فوق‌الذکر، در راستای تسهیل کار مؤدیان در حال حاضر برای صدور صورتحساب استفاده از شناسه عمومی کالا/خدمت توسط مؤدیان بلامانع است. لازم به ذکر است شناسه خدمت/کالا پس از نرخ‌گذاری، در سامانه مذکور بارگذاری می‌شود.

به گزارش زیر نویس ،اداره‌های امور مالیاتی با توجه به مراتب، باید با اطلاع‌رسانی کامل به مودیان نسبت به عدم ارسال هرگونه مکاتبات در این خصوص اهتمام ورزند.

با توجه به این که ابهامات فوق‌الذکر رفع شده است، اداره‌های امور مالیاتی باید مؤدیان را راهنمایی کنند که برای حل مشکلات فوق نیازی به مراجعه حضوری نیست.

همه اسناد درباره قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir بخش پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، گزینه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و نرم‌افزار‌های مرتبط و گزینه سؤالات متداول، قابل بهره‌برداری است.

منبع :خبرگزاری صداوسیما