چهارمین همایش سراسری تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد
چهارمین همایش سراسری تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

چهارمین همایش سراسری تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.

  سرهنگ فریبرز خزایی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز هرچه عزت و اقتدار در جمهوری اسلامی است مرهون رهبری امام راحل(ره) و رهبر فرزانه‌ای است که بدیل ندارد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه نشست امروز با موضوع دفاع مقدس و قدرشناسی از کسانی است که در آن مقاطع سخت و دشوار در جبهه‌ها حضور پیدا کرده و دفاع کردند، تصریح کرد: در آن دوران سخت همه در کنار هم ایستادند و پس از هشت سال توانستیم پیروز شویم و حتی یک وجب از خاک کشور ما به دست دشمن نیفتد در حالی که در تاریخ معاصر ما طی دوران پادشاهی مختلف تکه‌هایی از کشور جدا شد.

وی ادامه داد: ما بر این عظمت و استواری ملت و رزمندگان می‌بالیم و یاد شهدای عزیزی که طی این سالها از بذل جان خود دریغ نکردند، همچنین جانبازان و آزادگان پرافتخاری که عزت و اقتدار ایران را به اثبات رساندند را گرامی می‌داریم.

سرهنگ خزایی با بیان اینکه دفاع مقدس برای ملت ما فرهنگ مقاومت و عمق استراتژی جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: این حضور مقتدرانه شامل مردان یا فقط یک قشر خاصی نبود، بلکه همه نقش داشتند و مادران و همسران نیز در این راه همراه بودند تا ما توانستیم این مسیر را با دست خالی به جلو برویم

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران با ذکر این سوال که دفاع مقدس چه دستاوردی برای مردم ما داشته است؟ پاسخ داد: ابتدا تقویت اعتماد و خودباوری مردم بود، زیرا نفس مسیحایی امام این اعتماد به نفس را در جامعه ایجاد کرد، همان‌طور که در حصر آبادان ایشان فرمودند: «باید آبادان از حصر نجات پیدا کند» و خداوند هم کمک کرد و این موضوع رخ داد.

وی افزود: نکته دوم رشد فضائل اخلاقی و معنوی جامعه است که این پیام را به ما دارد که اگر آن روزها این‌گونه بود که انسان‌ها در جبهه رشد می‌یافتند، امروز هم همین گونه است و لازمه آن نیز گسترش فضای معنوی در جامعه است و هرچقدر حس معنویت و نوع دوستی بیشتر باشد، خداوند نیز برای ما گشایش خواهد داشت.

سرهنگ خزایی سومین نکته را تثبیت اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: نظام ما به یمن رهبری امام راحل(ره) پس از ایشان مقام معظم رهبری توانست این دوران پرفراز و نشیب را طی کند، عزیزانی که به عنوان رزمنده در دفاع مقدس بودند باید قدر خودشان را بدانند و به راحتی مقام و منزلت خود را از دست ندهند زیرا ما امروز در برابر فرهنگ و تفکر شهدا مسئولیم تا آن را به نسل آینده انقال دهیم.

در ادامه این مراسم سردار سرتیپ احمد کریم‌پور، مشاور فرمانده نیروی سپاه قدس نیز گفت: زمانی که در خصوص دفاع مقدس و بسیج صحبت می‌شود باید دید که اصلا چرا بسیج شکل گرفت، مقام معظم رهبری در نقل قولی در این باره می‌فرمایند:« تشکیل بسیج را خداوند رحمان به امام الهام کرد».

سردار کریم‌پور ادامه داد: در زمانی که باورمان نمی‌شد که لاله جاسوسی را فتح کردیم، خداوند به ما نصرت داد و این موضوع قسمتی از مقاومت انقلاب بود که البته خیلی‌ها ترسیدند، اما امام راحل (ره) فرمودند نترسید زیرا آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و چند روز بعد بسیج شکل گرفت.

مشاور فرمانده نیروی سپاه قدس با اشاره به اینکه الگویی که برای دفاع مقدس وجود دارد، آخرین فرمایش رهبری در جمع رزمندگان است، تشریح کرد: ایشان فرمودند باید این چهار موضوع را تبیین کنید که در ابتدا چرا به ایران حمله کردند، چه کسانی حمله کردند، چه کسانی دفاع کردند
و نکته آخر اینکه بعد از شهادت این افراد چه نتیجه‌ای به دست آمد.

کریم‌پور که یکی از همرزمان سردار شهید سلیمانی بود، ضمن بیان خاطره‌ای از سردار سلیمانی، گفت: از ایشان درمورد دفاع مقدس و جنگ پرسیدم، ایشان گفتند دفاع بسیار مقدس است، به گونه‌ای که من هشت سال در دفاع مقدس بودم حتی یک مورد گزارش گناه برای من در طول این زمان ارسال نشد و این یعنی در زمان ظهور امام زمان(عج) قله دوران حکومت ایشان دوران دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: امروز این تفکر به جهان سرویس می‌دهد و جمهوری اسلامی به واسطه انقلاب اسلامی اسلام و تشیع را در جهان زنده کرد و همچنین این تفکر را در جهان تبلیغ می‌کند.
به گزارش زیرنویس، مشاور فرمانده نیروی سپاه قدس با بیان اینکه راه مبارزه با استکبار جهانی را جمهوری اسلامی برای دنیا فراهم کرده، تاکید کرد: چند روز قبل رژه مردم یمن را دیدید و یا امروز در فلسطین تسلیحاتی وجود دارد که اسراییل جرات چپ نگاه کردن به آن را ندارد، زیرا آنچه که انقلاب اسلامی به آنها یاد داد این بود که باید بتوانیم در مقابل تمام زورگویان ایستادگی کنیم.

منبع:ایسنا