ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه تمدید شد- اخبار حقوقی و قضایی – اخبار اجتماعی زیرنویس
ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه تمدید شد- اخبار حقوقی و قضایی – اخبار اجتماعی زیرنویس

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری زیرنویس، سازمان سنجش آموزش کشور امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام آزمون کارشناسی رسمی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تا روز دوشنبه ۱۰ مهر تمدید شد. در متن اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور آمده است: “پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام در تاریخ ۲۹/۶/۱۴۰۲ با […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری زیرنویس، سازمان سنجش آموزش کشور امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام آزمون کارشناسی رسمی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تا روز دوشنبه ۱۰ مهر تمدید شد.

در متن اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور آمده است: “پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام در تاریخ ۲۹/۶/۱۴۰۲ با توجه به اعلام مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه مبنی بر اصلاحات دفترچه راهنمای مذکور، به اطلاع متقاضیان این آزمون می‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (۵/۷/۱۴۰۲) برای ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا روز دوشنبه مورخ ۱۰/۷/۱۴۰۲ نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام نمایند.

ضمناً باتوجه به اصلاحات ذیل مقرر شد امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان فراهم شود. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.”

دفترچه ثبت‌نام آزمون در سایت فوق (اینجا) بارگذاری شده است و اطلاعیه در خصوص تمدید مهلت ثبت‌نام و اصلاحات دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه را می‌توانید (اینجا) بخوانید.

همچنین تاریخ برگزاری این آزمون روز جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ اعلام شده است.

به گزارش زیرنویس، سال گذشته اعلام شده بود آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد که به دلیل آنجه ترافیک کاری سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد، این آزمون به تعویق افتاد.

این آزمون بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برگزار می‌شود. در ماده ۴ این قانون آمده است: در بند «الف» ماده (۷) قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری مصوب ۱۳۸۱/۱/۱۸ عبارت «بر اساس نیاز مناطق کشور» حذف و دو تبصره به عنوان تبصره­ های (۱) و (۲) به این بند الحاق می‌شود:

تبصره ۱- کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون کارشناسان رسمی اقدام نماید. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز در هر رشته را کسب کنند، به عنوان پذیرفته شده، برای طی مراحل مقتضی به کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه ­قضاییه معرفی می‌شوند. توزیع استانی پذیرفته شدگان بر اساس تقاضا یا امتیاز پذیرفته‌شدگان می‌باشد.

نظارت بر اجرای این تبصره برعهده قوه قضاییه است و قوه مزبور مکلف است درصورت استنکاف کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از برگزاری آزمون، رأساً به برگزاری آن اقدام کند. استنکاف از اجرای این حکم جرم محسوب و مرتکب به مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.

تبصره ۲- برای مشمولان بند «چ» ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نصاب مذکور در تبصره (۱) حداقل شصت درصد (۶۰%) می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع خبر: تسنیـم