هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در اختیار کشاورزان قرار می گیرد
هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در اختیار کشاورزان قرار می گیرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری زیرنویس، علیرضا مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آغاز سال زراعی جدید اظهار کرد: امکان تأمین گندم، جو، برنج، دانه‌های روغنی و علوفه در داخل کشور وجود دارد که در این زمینه برنامه‌ریزی شده است. وی افزود: میزان خرید تضمینی گندم از سال زراعی گذشته از ۱۰ میلیون […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری زیرنویس، علیرضا مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آغاز سال زراعی جدید اظهار کرد: امکان تأمین گندم، جو، برنج، دانه‌های روغنی و علوفه در داخل کشور وجود دارد که در این زمینه برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: میزان خرید تضمینی گندم از سال زراعی گذشته از ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزار تن عبور کرده است که جهش قابل‌ملاحظه‌ای را در این سال تجربه کرد.

مهاجر گفت: هفت میلیون هکتار زمین کشاورزی در سال جاری به زیر کشت محصولات کشاورزی با اولویت گندم خواهند رفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن خرید تضمینی گندم در کشور صورت گرفت که همان‌طور که اعلام شد این رقم در سال جاری از ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزار تن تا امروز عبور کرده است.

وی با اشاره به دلایل افزایش تولید گندم در سال زراعی گذشته گفت: استفاده از بذر مناسب، مصرف بهینه کود و استفاده از کودهای متناسب، جهش تولید در دیم‌زارها، مبارزه به‌موقع با بیماری‌ها و آفت‌ها و استفاده از دستورالعمل‌های فنی و مهندسی در بخش کشاورزی از جمله این دلایل است.

مهاجر گفت: بیشتر از هزار میلیارد تومان تسهیلات با یارانه ۴ درصد در سال زراعی جدید در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد که امیدواریم در مکانیزاسیون نیز شاهد توسعه باشیم.

انتهای پیام/+

منبع خبر: تسنیـم