حضور رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی- اخبار رشته های ورزشی
حضور رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی- اخبار رشته های ورزشی

به گزارش پایگاه خبری زیرنویس، به مناسبت هفته دفاع مقدس و بنا به دعوت رئیس کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی، مهدی میرجلیلی رئیس بسیج ورزشکاران کشور در نشست هفتگی اعضای این کارگروه حضور پیدا کرد. در ابتدای این جلسه، محمدرضا تهرانی رئیس کارگروه ورزش حزب موتلفه با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در […]

به گزارش پایگاه خبری زیرنویس، به مناسبت هفته دفاع مقدس و بنا به دعوت رئیس کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی، مهدی میرجلیلی رئیس بسیج ورزشکاران کشور در نشست هفتگی اعضای این کارگروه حضور پیدا کرد. در ابتدای این جلسه، محمدرضا تهرانی رئیس کارگروه ورزش حزب موتلفه با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در سازمان بسیج ورزشکاران، این اقدامات را در راستای تحکیم پایه‌های معنویت ورزش دانست. تهرانی همچنین برای کاروان ورزش کشورمان در بازی‌های آسیایی آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه این نشست اعضای کارگروه ورزش نیز دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در ارتباط با چگونگی گسترش فعالیت‌های بسیج ورزشکاران، برنامه‌های آینده این نهاد، ترویج بیش از پیش فرهنگ پهلوانی، ایفای مسئولیت اجتماعی این نهاد، رفع دغدغه‌های ورزشکاران، لزوم همکاری این مجموعه با معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و تجلیل از ورزشکاران ارزشی مطرح کردند.

میرجلیلی اظهار داشت: سازمان بسیج ورزشکاران مطابق وظیفه ذاتی که دارد فعالیت‌ها و اقدامات خود را در حوزه‌های مختلف فرهنگی افزایش داده و در همین راستا اقدامات مؤثری جهت تجلیل از پیشکسوتان و ورزشکاران، اشاعه فرهنگ پهلوانی، ترغیب جامعه ورزش به کمک‌های مؤمنانه و تعمیق معنویت در ورزش انجام شده است.

رئیس بسیج ورزشکاران ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های ما آزادسازی تعداد کثیری از زندانیان جرائم غیرعمد با اولویت ورزشکار بوده، همچنین برنامه‌های گسترده‌ای برای تجلیل از  ورزشکاران ارزشی و ورزشکاران اخلاق‌مدار و جوانمرد به اجرا گذاشته یا در آینده به اجرا در خواهد آمد، همچنین طی روزهای آینده تعداد کثیری از دست‌اندرکاران پیشین که منشاء اثر و مروج ورزش توأم با ارزش بوده‌اند مورد تکریم قرار خواهند گرفت. همچنین تجلیل از مادران ورزشکاران پهلوان‌پرور را در دستور کار قرار داریم و اولین بار این کار توسط این سازمان انجام شده همینطور حمایت از ورزشکارانی که در عرصه‌های بین‌المللی مروج اخلاق جوانمردانه بوده‌اند کما فی السابق ادامه خواهد داشت. 

وی همچنین با اشاره به تعامل و اشتراک مساعی با وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و آموزش عالی گفت: این تعامل و همدلی در راستای انجام مأموریت بسیج مبنی بر کمک به اشاعه ورزش وترویج فرهنگ اخلاق و منش پهلوانی صورت می‌گیرد، زیرا وظیفه اصلی ما کمک به رشد و اعتلای ورزش مبتنی بربیانیه گام دوم انقلاب است و در همین راستا تعامل سازنده‌ای با نهادهای متولی ورزش هم با فدراسیون‌های ورزشی داریم. به عبارت دیگر هر جا احساس شد در راستای اهداف و وظایف بسیج می‌توانیم به ورزش کمک کنیم وارد عمل می‌شویم. خودمان را بخشی از ورزش می‌دانیم و هر کجا بتوانیم کمکی به ورزش، ورزشکار بکنیم دریغ نخواهیم کرد.

میرجلیلی اضافه کرد: شهدای ورزشکار برای جامعه ورزش کشور فرصت وافتخار بزرگی است. تلاش‌های ما در بخش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، روحیه جهادی و خدمت‌رسانی به مردم لذا ساخت و ساز اماکن ورزشی توسط سازمان بسیج مستضعفین نیز قابل توجه بوده به طوری که حدود چهار هزار مکان ورزشی را در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی و قریب به ۱۷ هزار نیروی متخصص را جهت اداره این اماکن آموزش داده است. این اقدامات نشان‌دهنده این است که بسیج خادم مردم است و تاکنون ثابت کرده پای کار هستیم و تلاش می‌کنیم مخاطبین ورزش را جذب کنیم. البته همانطور که ذکر شد اقدامات ما در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری خصوصاً گسترش  فرهنگ عمومی ورزش و ورزش همگانی و کمک به فراگیر شدن آن در میان جامعه یکی از اهداف اصلی بسیج ورزشکاران است. به اعتقاد من برای نهادینه شدن این مهم ابتدا باید از ورزش تربیتی در کار مدارس شروع شود همچنین ضرورت دارد اهمیت این موضوع در شهرستان‌ها و روستاها به درستی تببین شود. روشن است که باید هزینه‌های ورزش همگانی به حداقل کاهش یابد و سهل الوصول باشد. بسیج خود را مدیون نظام و مردم می‌داند و برای تحقق این مهم از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

رئیس بسیج ورزشکاران در پایان تأکید کرد: فعالیت‌های سازمان بسیج ورزشکاران با چهار محور، ترویج اخلاق و منش  پهلوانی، تعمیق معنویت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عدالت محوری و ترویج سبک زندگی و فرهنگ عمومی ورزش پیگیری می‌شود. اگر برخی از روسای فدراسیون‌ها و مدیران ورزش بعضی از شیوه های مدیریتی، رفتاری و حمایتی را در مورد ورزشکار درست و صحیح انجام دهند و به تبیین ترویج ارزش‌ها باورهای دینی و تمدنی بپردازند قطعا ورزشکار مهاجرت نمی‌کند. 

اینجا باید از زحمات عزیزانمان در گذشته این سازمان تشکر کنم و به گمان بنده و در مجموع، بسیج ورزشکاران  کارهای خوب بزرگی تاکنون انجام داده  هر چند منکر پاره‌ای از کم و کاستی‌ها نیستیم اما اعتقاد داریم تلاش‌های صادقانه، انسجام و حدت و همدلی باعث موفقیت خواهد شد و همه این‌ها باید در جهت رضایت پروردگار و مردم باشد تا مشکلات رفته رفته مرتفع گردد.

انتهای پیام/

منبع خبر: تسـنیم