آتش بازی، عروسی در عراق را به عزا تبدیل کرد/ ۱۲۰کشته و بیش از ۲۰۰ مصدوم/ اعلام ۳ روز عزای عمومی- اخبار آسیای غربی
آتش بازی، عروسی در عراق را به عزا تبدیل کرد/ ۱۲۰کشته و بیش از ۲۰۰ مصدوم/ اعلام ۳ روز عزای عمومی- اخبار آسیای غربی

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری زیرنویس، وقوع آتش‌سوزی در یکی از تالارهای عروسی الحمدانیه، واقع در استان نینوای عراق که گفته می‌شود علت آن آتش‌بازی بوده است، ۱۲۰ فوتی و ۲۰۰ مصدوم به‌جای گذاشت. این آتش‌سوزی منجر به ریزش سقف تالار و محصور شدن جمعیت در داخل آن شد و عروسی را به عزایی […]

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری زیرنویس، وقوع آتش‌سوزی در یکی از تالارهای عروسی الحمدانیه، واقع در استان نینوای عراق که گفته می‌شود علت آن آتش‌بازی بوده است، ۱۲۰ فوتی و ۲۰۰ مصدوم به‌جای گذاشت.

این آتش‌سوزی منجر به ریزش سقف تالار و محصور شدن جمعیت در داخل آن شد و عروسی را به عزایی در سطح عراق تبدیل کرد و گفته می‌شود داماد و عروس در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

 

.

 

به‌دنبال این حادثه مقامات محلی در این شهرستان اعلام کردند که بیمارستان الحمدانیه ظرفیت پذیرش این تعداد مصدوم را ندارد و به همین دلیل بسیاری از مصدومین این حادثه ناگوار به استان‌های اطراف مانند کرکوک، اربیل و بغداد منتقل شدند و بیمارستان مذکور برای اهدای خون فراخوان داده است.

از بغداد نیز دولت مرکزی عراق، کمک‌های پزشکی را به الحمدانیه فرستاد و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق نیز در تماس با استاندار نینوی خواستار تسریع در امدادرسانی به مصدومین این حادثه شد.

 

.

 

سودانی همچنین عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق را عازم الحمدانیه کرد تا از نزدیک در جریان امدادرسانی به مصدومان این حادثه قرار بگیرد. او بعد از ورود به الحمدانیه گفت که «تمام آسیب‌دیدگان آتش‌سوزی الحمدانیه به بیرون تالار منتقل شدند.»

بر اساس اظهارات شاهدان عینی، برخورد فشفشه به سقف تالار که از جنس اشتعال‌زا بوده است، منجر به آتش‌سوزی سریع شده است و مواد مشتعل به‌همراه سقف بر سر میهمانان ریخته و این حادثه مرگبار را رقم زده است.

اعلام عزای عمومی به مدت یک هفته در استان نینوای

استاندار استان نینوی در شمال غرب عراق گفت که به دنبال جان باختن بیش از ۱۲۰ نفر در حادثه آتش سوزی در مراسم عروسی، یک هفته در این استان عزای عمومی اعلام می‌شود.

بازداشت ۹ مسئول عراقی در ارتباط با حادثه عروسی مرگبار

فرماندهی عملیات استان نینوی اعلام کرد که به دنبال حادثه مرگبار در عروسی الحمدانیه واقع در این استان، ۹ نفر از مسئولین در این شهرستان را بازداشت کرده است.

مقامات عراقی از جمله رئیس پارلمان، عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق و دیگران با صدور بیانیه‌ای‌هایی این حادثه را به بازماندگان قربانیان تسلیت گرفته و برای مصدومین شفای عاجل طلب کردند.

 

در حال به روز رسانی…

انتهای پیام/+

منبع خبر: تسنیـم