برای داشتن دندان سالم این خوراکی‌ها را نخورید
برای داشتن دندان سالم این خوراکی‌ها را نخورید

 خوردن تنقلات و برخی خوراکی‌ها علی‌رغم داشتن ویتامین و خواص منحصر بفرد خود، می‌توانند آسیب‌هایی برای شما در پی داشته باشد. دکتر خالد قاسم متخصص دندانپزشکی و عضو موسسه ارتودنسی ایمپرس لندن (Impress) اعتقاد دارد مصرف تنقلات یکی از عوامل اصلی پوسیدگی دندان در بین کودکان و بزرگسالان است. موارد زیر که برای بزرگسالان به […]

 خوردن تنقلات و برخی خوراکی‌ها علی‌رغم داشتن ویتامین و خواص منحصر بفرد خود، می‌توانند آسیب‌هایی برای شما در پی داشته باشد.

برای داشتن دندان سالم این خوراکی‌ها را نخورید

دکتر خالد قاسم متخصص دندانپزشکی و عضو موسسه ارتودنسی ایمپرس لندن (Impress) اعتقاد دارد مصرف تنقلات یکی از عوامل اصلی پوسیدگی دندان در بین کودکان و بزرگسالان است. موارد زیر که برای بزرگسالان به عادت تبدیل شده برای سلامت دندان مضر هستند.

چای

چای و قهوه علاوه بر ایجاد لکه روی دندان‌ها باعث فرسایش مینای دندان می‌شوند. وقتی چای با اسانس‌های طعم دهنده نیز همراه باشد این فرسایش بیشتر خواهد شد. بهتر است در هر بار استفاده از چای دندان خود را مسواک بزنید.

شیر جو

شیر جو در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و به ویژه برای گیاهخواران یا کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند این شیر توصیه می‌شود. اگرچه شیر جو دوسر ممکن است به طور فعال به دندان‌های شما آسیب نرساند، اما در مقایسه با همتای لبنی خود ممکن است بر سلامت دهان و دندان شما تاثیر داشته باشد.

کیک

پلاک چسبنده روی دندان‌های شما از قند موجود در کیک تغذیه می‌کند و اسیدی ایجاد می‌کند که در نهایت باعث پوسیدگی می‌شود.

میوه‌های خشک

میوه خشک ممکن است برای کسانی که سعی می‌کنند غذاهای سلامی در میان وعده‌ها استفاده کنند، ایده معقولی باشد، ولی در واقع مملو از شکر است. میوه‌های خشک معمولاً برای حفظ تازگی با شکر اشباع می‌شوند و بهتر است به جای این میوه‌های خشک از میوه‌های تازه استفاده کنید.

موز

اگرچه موز حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های متعددی است، اما گلوکز، فروکتوز و ساکارز بالایی دارد. ساکارز، گلوکز و فروکتوز انواع قندهایی هستند که عمدتا در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند. در مقادیر کم موز به نظر می‌رسد مفید باشد، ولی باقیمانده‌های آن در دهان موجب تجریه سریع به قند می‌شود و برای سلامت دندان‌ها مضر است.

اطلاعات آنلاین

+