هشدار بایدن نسبت به خطر ترامپ برای آمریکا – زیرنویس | اخبار ایران و جهان
هشدار بایدن نسبت به خطر ترامپ برای آمریکا – زیرنویس | اخبار ایران و جهان

به گزارش زیرنویس به نقل از سی ان ان، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی بزرگ روز پنجشنبه هشدارهای جدیدی درباره تهدیدهای مداوم علیه دموکراسی آمریکا صادر کرد و حملات خود علیه دونالد ترامپ را تشدید کرد و او را به تلاش برای «ویران کردن» نهادهای آمریکایی متهم کرد. بایدن با اشاره به جنبش […]

به گزارش زیرنویس به نقل از سی ان ان، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی بزرگ روز پنجشنبه هشدارهای جدیدی درباره تهدیدهای مداوم علیه دموکراسی آمریکا صادر کرد و حملات خود علیه دونالد ترامپ را تشدید کرد و او را به تلاش برای «ویران کردن» نهادهای آمریکایی متهم کرد.

بایدن با اشاره به جنبش سیاسی افراطی مورد حمایت ترامپ گفت: «شکی نیست که حزب جمهوری‌خواه امروز توسط افراط‌گرایان جمهوری‌خواه MAGA هدایت و تهدید می‌شود.»

او گفت: «برنامه افراطی آنها، اگر اجرا شود، اساساً نهادهای دموکراسی آمریکایی را آنطور که ما می‌شناسیم تغییر می‌دهد.»

بایدن گفت که یک جنبش افراطی وجود دارد که اعتقادات اساسی ما را ندارد و متشکل از تندروهای حزب جمهوری خواه است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: «امروز من در مورد تهدید جدیدی برای دموکراسی آمریکا صحبت می‌کنم که تهدیدی برای نهادها و قانون اساسی ما است، اما هرگز جایی برای خشونت سیاسی و نفرت یا تحریک آنها در آمریکا وجود ندارد، ما باید خشونت را محکوم کنیم نه اینکه آن را جشن بگیریم و نتایج انتخابات آتی بدون توجه به وابستگی حزبی، چه در پیروزی و چه باخت، باید پذیرفته شود.»

به گفته بایدن، دونالد ترامپ معتقد است که فراتر از قانون است و سعی کرده است قانون اساسی و نهادهای دولتی آمریکا را تضعیف کند، این در حالی است که دموکراسی مستلزم مشارکت همه است و زمانی که مردم از دفاع از دموکراسی دست بردارند و در برابر نقض و تضعیف آن سکوت کنند، می میرد، پس ما باید از اصول و قانون اساسی خود دفاع کنیم و اکثریت آمریکایی‌ها آماده دفاع از دموکراسی هستند. ما باید محکم بایستیم، شکست نخوریم و نقش تاریخی خود را در حفظ نظام دموکراتیک در ایالات متحده ایفا کنیم.

این سخنرانی بایدن در لحظه‌ای از بلاتکلیفی سیاسی برای او انجام می‌شود، زیرا او با سوالات مداوم در مورد سن خود، مخالفت با مدیریت او در این شغل و کیفرخواست پسرش، هانتر، مواجه است.

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان روز پنجشنبه اولین جلسه استماع خود را در خصوص تحقیقات استیضاح بایدن برگزار کردند. بر اساس این گزارش، در اولین جلسه استماع جمهوری‌خواهان که به بررسی استیضاح اختصاص داشت، رؤسای کمیته‌های نظارتی و قضائی درباره راه‌ها و ابزارهایی که برای بررسی جنبه‌های قانونی مرتبط با موضوع استیضاح لازم است، سخن گفتند و تلاش کردند دلایل خود را درباره فعالیت‌های تجاری هانتر، پسر بایدن در خارج از آمریکا ارائه دهند.

«جیمز کامر»، رئیس کمیته نظارت و نماینده جمهوریخواه از ایالت کنتاکی در بیانیه افتتاحیه خود در این جلسه گفت: نمایندگان شواهد زیادی دارند که نشان می‌دهد جو بایدن از مقام دولتی خود برای منافع مالی خانواده اش سو استفاده کرده است.

وی افزود که این کمیته به پیگیری شواهد لازم برای ارائه مبنای قابل قبول استیضاح بایدن به مردم آمریکا ادامه خواهد داد.

در ابتدای جلسه، دموکرات‌ها صفحه‌ای را نشان دادند که روزها، ساعت‌ها و دقیقه‌های باقی مانده تا تعطیلی دولت را نشان می‌داد، زیرا کنگره تلاش‌های شدیدی برای تأمین بودجه برای دولت قبل از ضرب‌الاجل بعد از شنبه انجام می‌دهد.

«جیمی راسکین»، بلندپایه‌ترین عضو دموکرات کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا گفت: شصت و دو ساعت تا تعطیلی دولت ایالات متحده آمریکا فاصله داریم و جمهوری خواهان کمپینی را برای استیضاح رئیس جمهور بر اساس یک دروغ به راه انداخته‌اند که مدت‌ها پیش افشا شد و اعتبار خود را از دست داد.

راسکین همچنین مشروعیت جلسه استماع درباره استیضاح بایدن را زیر سوال برد و گفت مجلس نمایندگان هنوز برای آغاز رسمی تحقیقات استیضاح رأی نداده است.

«کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اوایل ماه میلادی گذشته آغاز تحقیقات رسمی برای استیضاح بایدن را اعلام و تأکید کرد که این تحقیقات بر ادعاهای سو استفاده از قدرت، مانع تراشی و فساد توسط بایدن در رابطه با معاملات تجاری خانواده‌اش در خارج از کشور تمرکز خواهد کرد.

منبع: مهر