تحولات اوکراین| زلنسکی: برای فروش موشک ایران به روسیه شواهدی نداریم/ سفر مقامات نظامی اروپا به کی یف- اخبار اروپا
تحولات اوکراین| زلنسکی: برای فروش موشک ایران به روسیه شواهدی نداریم/ سفر مقامات نظامی اروپا به کی یف- اخبار اروپا

به گزارش گروه بین الملل پایگاه خبری زیرنویس، رئیس‌جمهور اوکراین در یک کنفرانس خبری در کی‌یف اذعان کرد شواهدی از فروش موشک به روسیه توسط ایران وجود ندارد. ولودیمیر زلنسکی امروز پنجشنبه این اظهارات را در نشست خبری که با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در شهر کی‌یف داشت به زبان آورد. مقامات کی‌یف طی […]

به گزارش گروه بین الملل پایگاه خبری زیرنویس، رئیس‌جمهور اوکراین در یک کنفرانس خبری در کی‌یف اذعان کرد شواهدی از فروش موشک به روسیه توسط ایران وجود ندارد.

ولودیمیر زلنسکی امروز پنجشنبه این اظهارات را در نشست خبری که با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در شهر کی‌یف داشت به زبان آورد.

کشور اوکراین , جمهوری اسلامی ایران ,

مقامات کی‌یف طی نزدیک به دو سال جنگ روسیه علیه اوکراین بارها ایران را به فروش پهپاد به مسکو متهم کرده‌اند و علی رغم درخواست رسمی ایران برای بررسی این موضوع و ارائه شواهد و دلایل ادعایی، کی‌یف همچنان به این درخواست کشورمان پاسخی نداده‌ است.

از سوی دیگر زلنسکی مدعی شد که نیروهای شرکت خصوصی روسیه موسوم به واگنر به شرق اوکراین و منطقه باخموت برگشته‌اند.

از سوی دیگر، «سباستین لکورنو»، وزیر دفاع فرانسه امروز پنج‌شنبه طی بازدیدی که از کی‌یف داشت با زلنسکی دیدار کرد و با او در خصوص احتمال تولید مشترک تسلیحات با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت‌وگو کرد. تقویت پدافند دفاعی اوکراین قبل از آغاز زمستان محور گفت‌وگوهای دو طرف نیز بود.

کشور اوکراین , جمهوری اسلامی ایران ,

انتهای پیام/

 

منبع خبر: تسنیـم