در سال ۱۳۸۱ مذاکرات ایران خودرو و بنز آلمان به نتایج خوبی رسید و در نهایت در سال ۱۳۸۵، بنز کلاس E اتاق W۲۱۱ در کارخانه ای به نام تاپ خودرو به عنوان زیر مجموعه ایران خودرو ساخته شد. در آن زمان بنز آلمان حدود ۱۷۴۰ قطعه از این خودرو را به ایران خودرو تحویل […]

 در سال ۱۳۸۱ مذاکرات ایران خودرو و بنز آلمان به نتایج خوبی رسید و در نهایت در سال ۱۳۸۵، بنز کلاس E اتاق W۲۱۱ در کارخانه ای به نام تاپ خودرو به عنوان زیر مجموعه ایران خودرو ساخته شد.

در آن زمان بنز آلمان حدود ۱۷۴۰ قطعه از این خودرو را به ایران خودرو تحویل می‌داد و کارکنان تاپ خودرو با مونتاژ به روش SKD، بنز E کلاس را به بازار عرضه می کردند.

عکسی از ساخت مرسدس بنز لوکس در ایران

سخت گیری‌های شدید بنز آلمان بر روند مونتاژ این خودروها در تاپ خودرو باعث شد تا کلاس E های ایران خودرو از نظر دقت تولید و کیفیت شباهت بسیار زیادی نسبت به نمونه های وارداتی داشته باشد و از سویی موفقیت خوبی را در بازار کشور به دست آورند.

عکسی از ساخت مرسدس بنز لوکس در ایران

اما با آغاز دور قبلی تحریم ها، شاهد بودیم که بنز دیگر قطعات W۲۱۱ را به ایران خودرو و تاپ خودرو جهت تولید تحویل نداد و در نهایت خط تولید مرسدس بنزهای کلاس E در ایران متوقف شد.

+