به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری زیرنویس از هانگژو، محمدرضا نصیری‌نژاد رئیس انجمن کوراش ایران و مدیر فنی برگزاری رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو درباره تعداد ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها اظهار داشت: در این دوره ۲۱ کشور در هفت وزن در مسابقات حضور پیدا کردند. دوره قبل بیش از ۲۰۰ نفر حضور داشتند، اما […]

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری زیرنویس از هانگژو، محمدرضا نصیری‌نژاد رئیس انجمن کوراش ایران و مدیر فنی برگزاری رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو درباره تعداد ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها اظهار داشت: در این دوره ۲۱ کشور در هفت وزن در مسابقات حضور پیدا کردند. دوره قبل بیش از ۲۰۰ نفر حضور داشتند، اما در این دوره حدود ۱۰۰ ورزشکار در مسابقات حضور دارند.

وی تصریح کرد: امروز مسابقات با برگزاری رقابت‌های سه وزن شروع شد و فردا نیز دو وزن دیگر برگزار خواهد شد و مسابقات دو وزن آخر هم روزهای بعد برگزار می‌شوند.

دبیرکل انجمن بین‌المللی کوراش درباره تعداد داوران حاضر در این دوره از بازی‌های آسیایی گفت: ۵۰ داور در این مسابقات قضاوت می‌کنند. کورش خسرویار یکی از اعضای هیئت‌های ژوری مسابقات است و در کنار آن شش داور دیگر از ایران قضاوت مسابقات را برعهده دارند.

 

نصیری‌نژاد درباره ارزیابی خود از تفاوت برگزاری این دوره نسبت به ادوار گذشته یادآور شد: نکته جالب این است که امسال عربستان وارد بازی‌ها شد و نمایندگان خود را به بازی‌ها اعزام کرده است. در سوی دیگر، کشورهایی مثل مالزی نماینده‌ای  در مسابقات ندارند و فکر می‌کنم کمیته‌ ملی المپیک برخی کشورها از لحاظ مالی با مشکل مواجه بوده و تعداد کاروان‌ها را کم کردند.

وی افزود: البته ژاپن دوره گذشته نبود و امسال در مسابقات حضور دارد؛ کره جنوبی با تیم کامل حضور پیدا کرده و چین هم فردا در بخش بانوان وارد مسابقات می‌شود. در سهمیه‌بندی که داشتیم، قانونی را برای این مسئله اعمال کردیم و یکسری از نمایندگانی را که برخی کشورها معرفی کردند، رد کردیم. یک مسئله‌ دیگر اینکه چینی‌ها سه ماه است که از ایران یک مربی آورده‌اند و در حال آماده‌سازی هستند.

رئیس انجمن کوراش ایران تصریح کرد: بعد از هانگژو، مسابقات جهانی کوراش را در ترکمنستان در پیش داریم. انتخابات فدراسیون جهانی نیز در ماه‌های آتی در ترکمنستان برگزار خواهد شد. در سوچی هم یک فستیوال در برنامه داریم و علاوه بر این، مسابقات جایزه بزرگ ۲۲۵ هزار دلاری که در ماه نوامبر در ازبکستان برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به پوشش قابل تحسین بازی‌های آسیایی از سوی اصحاب رسانه اظهار داشت: از حمایت‌های قابل توجه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و فدراسیون ووشو ایران قدردانی می‌کنم و قطعاً  اتفاقات و خبرهای بهتر در رشته کوراش را طی روزهای آتی خواهید شنید.

انتهای پیام/

منبع خبر: تسـنیم