به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری زیرنویس، لیگ برتر فوتبال ایران از تاریخ ۱۸ مردادماه و تقریباً مانند هر فصل، همزمان با لیگ‌های خارجی کار خود را به طور رسمی آغاز کرد. مسابقاتی که تا هفته چهارم طبق روال پیگیری شد اما خیلی زود، وقفه‌ها و تغییر برنامه‌ها بازهم به سراغ لیگ ایران آمد. اتفاقی […]

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری زیرنویس، لیگ برتر فوتبال ایران از تاریخ ۱۸ مردادماه و تقریباً مانند هر فصل، همزمان با لیگ‌های خارجی کار خود را به طور رسمی آغاز کرد. مسابقاتی که تا هفته چهارم طبق روال پیگیری شد اما خیلی زود، وقفه‌ها و تغییر برنامه‌ها بازهم به سراغ لیگ ایران آمد. اتفاقی که اواخر فصل گذشته نیز بارها شاهد آن بودیم و تقریباً هفته‌ای نبود که برنامه لیگ دستخوش تغییر نشود اما این‌بار تعطیلی کلی گریبان فوتبال ایران را گرفته است!

اتفاقی که صدای بسیاری از تیم‌ها و مربیان لیگ برتری را نیز درآورده اما اظهار نظر عجیب از سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر ابهامات درباره سرنوشت لیگ بیست‌و‌سوم را به اوج خود رسانده است.

سهیل مهدی که در جدیدترین صحبت‌های خود اعلام کرده «به احتمال بسیار فراوان لیگ جاری در هفته اول مردادماه ۱۴۰۳ به پایان خواهد رسید و فصل بعد نیز از شهریورماه آغاز می‌شود». صحبت‌هایی که عجیب به نظر می‌رسد و در صورت وقوع آن، فوتبال ایران، فصلی یک ساله و بسیار فرسایشی را پشت سر خواهد گذاشت.

تصور اینکه تمام لیگ‌های معتبر دنیا در مردادماه آغاز خواهند شد و لیگ ایران در همان زمان پایان می‌یابد خنده‌دار است؛ اما به گفته مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر ظاهراً در فصل جاری شاهد آن خواهیم بود. این یعنی یک فاجعه در برنامه‌ریزی مسابقات که تبعات فراوانی هم خواهد داشت.

بر فرض تحقق این موضوع، در زمان پایان مسابقات ایران، نقل‌و‌انتقالات لیگ‌های خارجی به پایان رسیده و به این ترتیب عملاً هیچ بازیکن داخلی شانسی برای پیوستن به تیم‌های خارجی نخواهد داشت. تیم‌های ایرانی نیز فرصتی برای جذب بازیکنان خارجی خوب نخواهند داشت و باید چشم به بازیکنان آزاد بازار داشته باشند! بازیکنان خارجی شاغل در لیگ ایران که فصل بعد قصد دارند در کشور دیگری حضور پیدا کنند چه شرایطی را پشت سر خواهند گذاشت؟ این موضوع حتی می‌تواند به محلی برای اختلاف بین بازیکنان خارجی و باشگاه‌های ایرانی تبدیل شود، زیرا بعضاً بازیکنان خارجی حاضر نیستند یک سال مدام درگیر یک فصل فوتبالی باشند!

همه این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که در چند ماه گذشته و پیش از شروع لیگ شاهد این بودیم که مسئولان سازمان لیگ اعلام می‌کردند همه برنامه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. از جمله این موارد می‌توان به خبر روز ۵ اردیبهشت سایت فدراسیون فوتبال اشاره کرد که در آن از برنامه‌ریزی برای مسابقات سخن گفته شده بود. ضمن اینکه از مدت‌ها پیش مشخص بود که بازی‌های آسیایی، مسابقات تیم امید و بزرگسالان و لیگ قهرمانان آسیا در چه زمان‌هایی برگزار می‌شوند.

در شرایطی که همه لیگ‌ها در آسیا به صورت منظم مسابقات خود را پیگیری می‌کنند فوتبال ایران در خواب فرو رفته و باید انتظار یک سال فوتبالی را داشته باشیم، نه یک فصل فوتبالی؛ یک فاجعه که با همت سازمان لیگ رقم خورده است.

انتهای پیام/

منبع خبر: تسـنیم